ВПЛИВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318106Ключові слова:
штучний інтелект, викладання іноземних мов, смарт-технології, інструменти для оцінювання методів навчання, роль викладачаАнотація
В останні роки, завдяки стрімкому розвитку та масовому застосуванню комп'ютерних технологій, штучний інтелект, галузь інформатики, вступив у новий епохальний етап розвитку. Прискорення настання ери штучного інтелекту справило революційний вплив на спосіб життя сучасної людини, а також на трудову та інші види діяльності. Частка штучного інтелекту у сфері викладання іноземних мов неухильно зростає. Він постійно впливає на зміну методів, змісту та концепцій вивчення та викладання іноземних мов. Як і штучний інтелект, вивчення іноземних мов також тісно пов'язане з використанням нейронаук, тому штучний інтелект відносно легко знаходить своє застосування у сфері вивчення мов. Конкретними прикладами є такі технології, як машинний переклад, діалогова взаємодія між людиною та машиною, робототехніка в навчальному процесі тощо. Поява цих технологій змінила традиційну концепцію навчання. Методи, що використовуються, також впливають на роль викладачів і способи оцінювання навчання. Зі стрімким розвитком інформаційних технологій раціональне використання штучного інтелекту в навчанні стало невід'ємною тенденцією сучасної освіти. Побудова системи викладання та вивчення іноземних мов відповідно до сучасних тенденцій може забезпечити учнів відповідними для них стратегіями навчання, підвищити ефективність освітнього процесу та сприяти кращому досягненню навчальних цілей. Крім того, штучний інтелект може покращити знання іноземної мови швидше та ефективніше. Ця стаття починається з характеристики особливостей викладання іноземних мов з використанням досягнень штучного інтелекту. У статті проаналізовано методи викладання та оцінювання, а також зміну ролі викладачів іноземних мов. Метою є дослідження побудови системи навчання іноземної мови на основі штучного інтелекту та визначення її впливу на процес підвищення глибини та якості викладання іноземної мови, а потім формування стійкої та сприятливої моделі взаємодії.
Посилання
Baker, T., Smith, L., & Anissa, N. (2019). Educ-AI-tion rebooted? Exploring the future of artificial intelligence in schools and colleges. Nesta.
Barrot, J. S. (2023). Using ChatGPT for second language writing: Pitfalls and potentials. Assessing Writing, 57, 100745. DOI: 10.1016/j.asw.2023.100745
Cotton, D. R. E., Cotton, P. A., & Shipway, I. R. (2023). Chatting and cheating: Ensuring academic integrity in the era of ChatGPT. Innovations in Education and Teaching International. Published online. DOI: 10.1080/14703297.2023.2190148
Geher, G. (2023). ChatGPT, artificial intelligence, and the future of writing. Psychology Today, 6. Retrieved from https://cdn.psychologytoday.com/gb/blog/darwins-subterranean-world/202301/chatgpt-artificial-intelligence-and-the-future-of-writing
Godwin-Jones, R. (2022). Partnering with AI: Intelligent writing assistance and instructed language learning. Language Learning & Technology, 26, 2, 5-24.
Grimes, D., & Warschauer, M. (2010). Utility in a Fallible Tool: A Multi-Site Case Study of Automated Writing Evaluation. Journal of Technology, Learning, and Assessment, 8, 6, 1-43.
Huang, Y.-M., Chiu, P.-S., Liu, T.-C., & Chen, T.-S. (2017). The design and implementation of a meaningful learning-based evaluation method for ubiquitous learning. Computer Education, 57, 4, 2291-2302. DOI: 10.1016/j.compedu.2011.05.023
Lund, B., Wang, T., & Manuru, N. R. et al. (2023). ChatGPT and a New Academic Reality: AI-Written Research Papers and the Ethics of the Large Language Models in Scholarly Publishing. Journal of the Association for Information Science and Technology, 74, 5, 570-581.
Lund, B. D., & Wang, T. (2023). Chatting about ChatGPT: How may AI and GPT impact academia and libraries? DOI: 10.2139/ssrn.4333415
Rasul, T., Noir, S., & Kalandra, D. et al. (2023). The role of ChatGPT in higher education: Benefits, challenges, and future research directions. Journal of Applied Learning and Teaching, 6, 1. DOI: 10.37074/jalt.2023.6.1.29
Sallam, M. (2023). ChatGPT Utility in Health Care Education, Research, and Practice: Systematic Review on the Promising Perspectives and Valid Concerns. Healthcare, 11, 6, 887. DOI: 10.3390/healthcare11060887
Stokel-Walker, C. (2022). AI bot ChatGPT writes smart essays — should professors worry? Nature, 9. DOI: 10.1038/d41586-022-04397-7