ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ-ПЕДАГОГІВ ТА АНДРАГОГІВ У КОНТЕКСТІ САМОМЕНЕДЖМЕНТУ ЯК ЗАСОБУ ПРОФЕСІЙНО-ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Н. ПРИХОДЬКІНА
  • М. ДЯЧЕНКО
  • І. ДЯЧЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318112

Ключові слова:

андрагог, інформаційне суспільство, майбутній педагог, медіа, медіаграмотність, професійно-творчий розвиток, самоменеджмент, формування

Анотація

Обґрунтовано теоретичні засади самоменеджменту майбутніх магістрів-педагогіів та андрагогів у контексті формування у них медіаграмотності; розкрито роль самоменеджменту у формуванні медіаграмотності як компонента професійно-творчого розвитку особистості сучасного педагога та андрагога. Висвітлено методологічні аспекти формування медіаграмотності здобувачів освіти; окреслено концептуальні засади підготовки майбутніх майбутніх магістрів-педагогів та андрагогів до використання технологій самоменеджменту; охарактеризовано особливості самоменеджменту як засобу професійно-творчого розвитку особистості.

Посилання

Andrushchenko, V., & Oliinyk, A. (2008). Informatsiini tekhnolohii v systemi innovatsiinoi osvity [Information technologies in the system of innovative education]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 3, 5-15 [in Ukrainian].

Babko, T. M. (2017). Tekhnolohii samomenedzhmentu yak vazhlyvyi chynnyk pidhotovky kerivnyka osvitnoho zakladu [Self-management technologies as an important factor in training the head of an educational institution]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 7 (176), 13-15 [in Ukrainian].

Dychkivska, I. M. (2004). Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii [Innovative pedagogical technologies]: navch. posib. Kyiv: Akademvydav [in Ukrainian].

Holia, N. H. (2018). Tekhnolohiia samomenedzhmentu yak vazhlyvyi chynnyk rozvytku tvorchoho potentsialu kerivnykiv zakladiv profesiino-tekhnichnoi osvity [Self-management technology as an important factor in the development of the creative potential of managers of vocational and technical education institutions]. Naukovyi ohliad [Scientific review], 9 (52), 103-121 [in Ukrainian].

Ivanov, V. F., & Volosheniuk, O. V. (Eds.). (2012). Mediaosvita ta mediahramotnist [Media education and media literacy]: pidruchnyk. Kyiv: Tsentr vilnoi presy [in Ukrainian].

Kurlishchuk, I. I. (2013). Mediaosvita studentstva u suchasnykh sotsialno-pedahohichnykh tendentsiiakh i problemakh [Media education of students in modern socio-pedagogical trends and problems]. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka [Bulletin of Taras Shevchenko LNU], 3 (262), 113-120 [in Ukrainian].

Kuzmin, O. Ye., Mala, N. T., Melnyk, O. H., & Pronyk, I. S. (2008). Kerivnytstvo orhanizatsiieiu [Management of the organization]: navch. posib. Lviv: Vyd-vo nats. un-tu «Lvivpolitekhnika» [in Ukrainian].

Luhovyi, V. I. (2007). Informatsiia, informatsiine suspilstvo ta informatsiina rol osvity (teoretyko-metodolohichnyi pohliad) [Information, information society and informational role of education (theoretical and methodological view)]. Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Relihiieznavstvo. Kultura. Filosofiia [Scientific journal of the NPU named after M. P. Drahomanova. Religious studies. Culture. Philosophy], 11, 55-60 [in Ukrainian].

Mak-Liuen, Marshall (2015). Halaktyka Gutenberga: stanovlennia liudyny drukovanoi knyhy [Information, information society and informational role of education (theoretical and methodological view)]. Kyiv: Nika-Tsentr [in Ukrainian].

Naidonova, L. A., & Sliusarevskyi, M. M. (2016). Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini [Concept of implementation of media education in Ukraine] (nova redaktsiia). Kyiv. Retrieved from https://mediaosvita.org.ua/wp-content/uploads/2016 [in Ukrainian].

Onkovych, H. V. (2007). Mediapedahohika. Mediaosvita. Mediadydaktyka [Media pedagogy. Media education. Media didactics]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 2, 63-69 [in Ukrainian].

Pro osvitu [About education]: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-VIII. Retrieved from https://osvita.ua/legislation/law/2231/ [in Ukrainian].

Robak, V. (2006). Do pytannia pro rozvytok mediapedahohiky u Nimechchyni [To the question of the development of media pedagogy in Germany]. In Druhyi ukrainskyi pedahohichnyi konhres [The Second Ukrainian Pedagogical Congress]: zbirnyk materialiv konhresu (pp. 275-286). Lviv: TzOV Kamula [in Ukrainian].

Vynohradskyi, M. D., Vynohradska, A. M., & Shkanova, O. M. (2002). Orhanizatsiia pratsi menedzhera [Manager's work organization]: navch. posibnyk. Kyiv: Kondor [in Ukrainian].

Zadorozhna-Kniahnytska, L. (2014). Udoskonalennia profesiinoi pidhotovky menedzheriv osvity v suchasnomu vyshchomu navchalnomu zakladi na antropolohichnykh zasadakh [Improvement of professional training of education managers in a modern higher educational institution on anthropological basis]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Pedahohichni nauky [Origins of pedagogical skills. Pedagogical sciences], 13, 133-138 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Як цитувати

ПРИХОДЬКІНА, Н., ДЯЧЕНКО, М., & ДЯЧЕНКО, І. (2024). ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ-ПЕДАГОГІВ ТА АНДРАГОГІВ У КОНТЕКСТІ САМОМЕНЕДЖМЕНТУ ЯК ЗАСОБУ ПРОФЕСІЙНО-ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ. Витоки педагогічної майстерності, (34), 190–196. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318112

Номер

Розділ

Статті