АДАПТАЦІЯ ПРОГРАМИ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ ДО ПОТРЕБ СУЧАСНОГО ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ: ВИКЛИКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318115Ключові слова:
адаптація освітніх програм, вища математика, прикладна математика, технічний університет, інженерна освіта, системи комп’ютерної математикиАнотація
У статті розглядається проблема адаптації освітніх програм із вищої математики до потреб сучасних технічних університетів. Автори аналізують основні виклики, пов’язані зі зміною вимог ринку праці, швидким розвитком цифрових технологій та необхідністю інтеграції фундаментальних математичних знань із практичними інженерними компетенціями.
Особливу увагу приділено використанню сучасних математичних програмних засобів (Maple, Mathcad) у навчальному процесі, запропоновано рекомендації щодо вдосконалення змісту освітніх програм, методів викладання та організації навчального процесу для підвищення його ефективності.
Результати дослідження спрямовані на вдосконалення математичної підготовки студентів технічних спеціальностей, що дозволить підвищити їхню конкурентоспроможність та відповідність сучасним вимогам індустрії.
Посилання
Boliubash, Ya. Ya. (2007). Orhanizatsiia navchalnoho protsesu u vyshchykh zakladakh osvity [Organization of the educational process in higher educational institutions]: navch. posibn. Kyiv: VVP “KOMPAS” [in Ukrainian].
Domina, N. A., & Khalanchuk L. V. (2022). Suchasni problemy vykladannia vyshchoi matematyky ta shliakhy yikh vyrishennia iz zastosuvanniam prohramnykh paketiv [Modern problems of teaching higher mathematics and ways to solve them using software packages]. In A. P. Duka (Ed.). Paradyhmalni vyklyky suchasnoho rozvytku [Paradigmatic challenges of modern development]: kolektyvna monohrafiia (pp. 170-171). Chernihiv: HO “Naukovo-osvitnii inno-vatsiinyi tsentr suspilnykh transformatsii” [in Ukrainian].
Khalanchuk, L. V. (2021). Zastosuvannia paketu MathCAD na laboratornykh zaniattiakh z vyshchoi matematyky [Application of the MathCAD package in laboratory classes in higher mathematics]. In Rozvytok intelektualnykh umin i tvorchykh zdibnostei uchniv ta studentiv u protsesi navchannia dystsyplin pryrodnycho-matematychnoho tsyklu “ITM*plius-2021”. Forum molodykh doslidnykiv [Development of intellectual skills and creative abilities of pupils and students in the process of teaching disciplines of the natural-mathematical cycle “ITM*plus-2021”. Forum of young researche]: materialy II Vseukr. nauk.-metod. internet-konf. studentiv, aspirantiv ta molodykh vchenykh (pp. 149-150). Sumy [in Ukrainian].
Kolomiiets, A. A. (2016). Intehratyvnyi pidkhid v protsesi formuvannia zmistu fun-damenatalnoi pidhotovky z matematyky maibutnikh inzheneriv [Integrative approach in the process of forming the content of fundamental training in mathematics for future engineers]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzh. ped. uni-tu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity [cientific notes of Kirovohrad Volodymyr Vynnychenko State Pedagogical University. Series: Problems of methods of physical, mathematical and technological education], 10 (3), 13-17. Retrieved from file:///C:/Users/Admin/Downloads/nz_pmfm_2016_10(3)__5.pdf [in Ukrainian].
Krupskyi, Ya. V., Tiutiunnyk, O. I., & Klieopa, I. A. (2021). Adaptatsiia systemy Maple dlia vyvchennia temy ekstremumu funktsii dvokh zminnykh v umovakh dystantsiinoho navchannia [Adaptation of the Maple system for studying the topic of the extremum of a function of two variables in distance learning]. In Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problem [Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems]: zbirnyk nauk. prats (Vol. 61, pp. 20-28). Vinnytsia: TOV “Druk plius”. Retrieved from https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/34097/85414.pdf?sequence=2&isAllowed=y [in Ukrainian].
Zadorina, O. M., Kachan, T. V., Zadorin, V. V., & Varha, N. I. (2023). Suchasni tekhnolohii v osviti: potentsial ta tendentsii rozvytku [Modern technologies in education: potential and development trends]. Akademichni vizii [Academic visions], 19. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7936943 [in Ukrainian].