ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО І ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я ТА БЛАГОПОЛУЧЧЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ

Автор(и)

  • О. РИБАЛКА
  • Н. АТАМАНЧУК

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318119

Ключові слова:

фізичне здоров’я, психічне здоров’я, студентська молодь, здоров’язбереження, заклад вищої освіти

Анотація

Статтю присвячено вивченню шляхів оптимізації фізичного і психічного здоров’я та благополуччя студентської молоді. Виявлено, що студенти володіють знаннями про цінність здоров’я та шляхи його покращення.  Пріоритетним для більшості опитаних є ведення здорового способу життя, лише незначна кількість студентів не дотримуються принципів здорового способу життя.  Значна більшість студентів володіють методами боротьби зі стресовими  та депресивними станами і застосовують їх на практиці. Основними шляхами збереження і зміцнення психічного і фізичного здоров’я та благополуччя студентської молоді  вважаємо: відповідну методичну підготовку  та психологічну готовність педагогів до надання необхідної допомоги в різних стресових ситуаціях; планування виховних  заходів на  основі здоров’язбереження; впровадження  в навчально-виховний процес здоров’язбережних освітніх технологій; створення необхідних умов для повноцінного гармонійного психофізичного розвитку студентів, що включає: дотримання санітарно-гігієнічних норм і вимог в навчальних приміщеннях; укладання раціонального розкладу занять; оптимальний руховий режим (введення фізкультхвилинок на заняттях);  створення умов для харчування студентів в ЗВО; здійснення оздоровчих лікувальних та профілактичних заходів; створення в навчальному закладі творчої атмосфери, психологічно комфортного комунікативного середовища, що запобігає емоційному вигорянню педагогів, порушенням психоемоційного стану студентів; формування у студентів відповідних умінь та навичок збереження і зміцнення свого здоров’я і здоров’я оточуючих; активне використання арт-практик в навчально-виховній діяльності ЗВО; плідна співпраця з психологічною службою університету.

Посилання

Atamanchuk, N. M. (2020). Adaptatsiia studentiv-pershokursnykiv do navchannia u zakladakh vyshchoi osvity za dopomohoiu psykholohichnykh art-praktyk [Adaptation of first-year students to studying in higher education institutions through psychological art practices]. In L. V. Herasymenko. V. F. Morhun (Eds.), Problemy motyvatsii osobystosti v suchasnomu osvitnomu prostori [Problems of personal motivation in the modern educational space]: kolektyvna monohrafiia (pp. 110). Kremenchuk: PP Shcherbatykh O. V. [in Ukrainian].

Atamanchuk, N. M. (2022). Zberezhennia psykholohichnoho zdorovia studentiv ZVO: resurs art-praktyk [Preservation of the psychological health of university students: a resource for art practitioners]. In O. V. Batsylieva (Ed.), Osobystisni ta sytuatyvni determinanty zdorovia [Personal and situational determinants of health]: materialy VII Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 13-16). Kyiv [in Ukrainian].

Atamanchuk, N. M. (2025). Art-terapiia yak zasib vyvchennia ta podolannia barieriv u spilkuvanni pidlitkiv [Art therapy as a means of studying and overcoming barriers in adolescent communication]. Nauka i osvita [Science and education], 3, 12-16 [in Ukrainian].

Atamanchuk, N. M., & Yalanska, S. P. (2021). Use of art practices in working with higher education students. In New impetus for the advancement of pedagogical and psychological sciences in Ukraine and EU countries: research matters (Vol. 1, pp. 34-50). Riga, Latvia: Baltija Publishing. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-032-2-3

Bocheliuk, V. I. (2024). Psykholohichne blahopoluchchia dytyny v umovakh viiny [Psychological well-being of a child in wartime]. In Psykholohichni koordynaty rozvytku osobystosti: realii i perspektyvy [Psychological coordinates of personality development: realities and prospects]: zb. nauk. materialiv VI Mizhnar. nauk.-prakt. konf. do 110-richchia Poltavskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. H. Korolenka (pp. 24-28). Poltava: Astraia [in Ukrainian].

Rybalka, O. Ya. (2023). Psykholoho-pedahohichni aspekty formuvannia zdoroviazberezhuvalnoho seredovyshcha v ZVO [Psychological and pedagogical aspects of forming a health-preserving environment in higher education institutions]. In Psykholoho-pedahohichni problemy vyshchoi i serednoi shkoly v umovakh suchasnykh vyklykiv: teoriia i praktyka [Psychological and pedagogical problems of higher and secondary schools in the context of modern challenges: theory and practice]: materialy VII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 935-939). Kharkiv [in Ukrainian].

Yalanska, S. P. (2020). Psykholohichnyi resurs art-praktyk u protsesi vyvchennia kursu [Psychological resource of art practitioners in the process of studying the course]. In O. A. Shynkaruk (Ed.), Psykholohiia zdorovia ta zdorovoho sposobu zhyttia. Innovatsiini ta informatsiini tekhnolohii u fizychnii kulturi, sporti, fizychnii terapii ta erhoterapii [Psychology of health and healthy lifestyle. Innovative and information technologies in physical culture, sports, physical therapy and occupational therapy]: materialy III vseukr. elektr. nauk.-prakt. konf. z mizhnarodnoiu uchastiu (pp. 95-96). Kyiv: NUFVSU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Як цитувати

РИБАЛКА, О., & АТАМАНЧУК, Н. (2024). ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО І ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я ТА БЛАГОПОЛУЧЧЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ. Витоки педагогічної майстерності, (34), 202–207. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318119

Номер

Розділ

Статті