ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНО-ТВОРЧИМ РОЗВИТКОМ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ Й АНДРАГОГІВ: ВІТЧИЗНЯНИЙ І СВІТОВИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Т. РОЖНОВА

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318125

Ключові слова:

андрагог, викладач, вища освіта, інноваційні освітні технології, магістр, освітній процес, педагогічна взаємодія, професійно-творчий розвиток, управління

Анотація

Обґрунтовано теоретичні засади управління професійною підготовкою майбутніх викладачів вищої школи й андрагогів; розкрито особливості формування в них готовності до професійно-творчого розвитку; висвітлено вітчизняний і світовий досвід управління професійною підготовкою майбутніх викладачів вищої школи й андрагогів; охарактеризовано специфіку професійно-творчого розвитку педагога та андрагога в сучасних умовах; окреслено сучасний стан та перспективи управління підготовкою майбутніх викладачів вищої школи й андрагогів до професійно-творчого розвитку в закладах вищої освіти України.

Посилання

Anishchenko, O. V. (2020). Zarubizhnyi dosvid pidhotovky andrahohiv: analiz dysertatsiinykh doslidzhen u haluzi pedahohichnykh nauk v Ukraini [Foreign experience of andragogues training: analysis of dissertations research in the field of pedagogical sciences in Ukraine]. Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy [Adult education: theory, experience, perspectives], 2, 131-150 [in Ukrainian].

Anishchenko, O., Lukianova, L., & Pryima, S. (2017). Neformalna osvita doroslykh – osvitnii trend XXI stolittia [Non-formal education of adults – educational trend of the XXI century]. Ridna shkola [Native school], 11/12, 3-8 [in Ukrainian].

Cranda, U. J., Ingersoll, G., Lopez, J. (2008). Adult ESL. Teacher Credentialing and Certification. Washington: District of Columbia: CАELA. Retrieved from http://www.cal.org/caela/esl_resources.

Godetska, T. I. (2022). Profesiina pidhotovka pedahohiv: zarubizhnyi dosvid [Professional training of teachers: foreign experience]. In Analitychnyi visnyk u sferi osvity i nauky [Analytical bulletin in the field of education and science]: dovid. biul. NAPN Ukrainy, DNPB Ukrainy im. V. O. Sukhomlynskoho (Is. 15, pp. 20-37). Kyiv [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O. A. (2018). Suchasni modeli profesiinoi pidhotovky pedahohiv-andrahohiv [Modern models of professional training of andragog teachers]. In V. H. Kremen, N. H. Nychkalo (Eds.), Kontseptualni zasady rozvytku osvity doroslykh: svitovyi dosvid, ukrainski realii i perspektyvy [Conceptual foundations of the development of adult education: world experience, Ukrainian realities and perspectives]: zb. nauk. st. (pp. 174-180). Kyiv: Znannia Ukrainy [in Ukrainian].

Katkova, T. I. (2002). Kompetentnyi vypusknyk – meta i rezultat diialnosti vyshchoho navchalnoho zakladu osvity [A competent graduate is the goal and result of the activity of a higher educational institution]. Postmetodyka [Postmethodology], 2/3, 79-82 [in Ukrainian].

Kravchuk, O. S. (2017). Vitchyznianii ta zarubizhnyi dosvid profesiinoi kerivnykiv navchalnykh zakladiv v umovakh mahistratury [Domestic and foreign experience of professional heads of educational institutions in the conditions of a master's degree]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. Pedahohichni nauky [Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University. Pedagogical sciences], 4 (90), 77-86 [in Ukrainian].

Khomenko, V. V. (2012). Vykorystannia dosvidu pidhotovky menedzheriv osvity Frantsii u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Using the experience of training managers of French education in higher educational institutions of Ukraine]. Naukovi pratsi vyshchoho navchalnoho zakladu «Donetskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet». Seriia: pedahohika, psykholohiia i sotsiolohiia [Scientific works of higher educational institution "Donetsk National Technical University". Series: pedagogy, psychology and sociology], 2 (12), 28-35 [in Ukrainian].

Lukianova, L. (2019). Pidhotovka andrahohiv dlia systemy osvity doroslykh v Uhorshchyni [Training of andragogues for the adult education system in Hungary]. Edukacja Zawodowa i Ustawiczna, 4, 231-244 [in Ukrainian].

Ohiienko, O., & Chuhai, O. (2022). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv u haluzi osvity doroslykh: amerykanskyi dosvid [Professional training of specialists in the field of adult education: the American experience]. Kyiv: NTUU «KPI» [in Ukrainian].

Solohub, O. S., & Humeniuk, V. V. (2022). Pidhotovka andrahohiv do orhanizatsii osvitnoho protsesu zasobamy tekhnolohii dystantsiinoho navchannia [Preparation of andragogues for the organization of the educational process by means of distance learning technologies]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 92, 6, 198-218 [in Ukrainian].

Sysoieva, S. O. (2011). Interaktyvni tekhnolohi navchannia doroslykh [Interactive technologies for adult education]: navchalno-metodychnyi posib. NAPN Ukrainy, In-t pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh. Kyiv: VD «EKSMO» [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Як цитувати

РОЖНОВА, Т. (2024). ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНО-ТВОРЧИМ РОЗВИТКОМ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ Й АНДРАГОГІВ: ВІТЧИЗНЯНИЙ І СВІТОВИЙ ДОСВІД. Витоки педагогічної майстерності, (34), 207–213. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318125

Номер

Розділ

Статті