КОНЦЕПЦІЯ ФОРМУВАННЯ ТА ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРИ ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІН ПРИРОДНИЧОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318126Ключові слова:
інноваційні технології, інноваційна діяльність, модернізація, компетентність, освітній процес, дифузія, освітаАнотація
Сучасний стан цивілізації ще більш гостро показав значимість системи освіти. В основі класичної системи освіти лежить імператив підготовки людини, що знає, розуміє – інших людей, інші культури, специфіку сучасного буття. Сучасне інформаційне суспільство потребує якісної освіти, яка є основою інтелектуального потенціалу нації, професійної компетентності людини. Тому аналіз тенденцій модернізації освіти, зокрема впровадження різноманітних інноваційних технологій, є актуальним питанням не тільки теоретичного вивчення, але й важливим практичним завданням сьогоднішнього дня.
Для забезпечення ефективної фахової підготовки необхідна переорієнтація суспільної свідомості, набуття якісно нових знань і навичок. У цих умовах система освіти в ХХІ столітті все більше перетворюється на базову галузь суспільства, яка, з одного боку є джерелом формування світогляду, ціннісних пріоритетів і готовності до активної дії, з іншого, – формує і розвиває людину, готову до змін у динамічному світі. Саме це визначає зміст та цілі педагогічної діяльності, які мають відповідати запитам часу. Одним із чинників перегляду і оновлення принципів та методик педагогічної практики є володіння педагогом сучасними інноваційними технологіями та використання їх в своїй педагогічній діяльності. Вивчення об’єктивних та суб’єктивних чинників, які сприяють чи перешкоджають цим процесам, є безумовно важливим завданням для модернізації освітнього простору.
Посилання
Andrushchenko, V., & Oliinyk, A. (2008). Informatsiini tekhnolohii v systemi innovatsiinoi osvity [Information technologies in the system of innovative education]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 3, 5-15 [in Ukrainian].
Chernilevskyi, D. V. (2015). Kreatyvna pedahohichna diialnist vykladacha vyshchoi shkoly na osnovi dukhovnykh tsinnostei [Creative pedagogical activity of a higher school teacher based on spiritual values]. Kreatyvna pedahohika [Creative pedagogy], 10, 26-37 [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (2005). Osvita i nauka v Ukraini – innovatsiini aspekty. Stratehiia. Realizatsiia. Rezultaty [Education and science in Ukraine – innovative aspects. Strategy. Realization. Results]. Kyiv: Hramota [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptsiia [New Ukrainian school. Concept]. (2016). Retrieved from http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016.1. [in Ukrainian].
Popova, O. V. (1999). Innovatsii v suchasnii pedahohichnii teorii ta praktytsi [Innovations in modern pedagogical theory and practice]. Pedahohika ta psykholohiia [Pedagogy and psychology], 9, 10-15 [in Ukrainian].