МЕТОДИ ПОДОЛАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ БАР’ЄРІВ У ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ

Автор(и)

  • Н. ХАРЧЕНКО
  • О. БОЛЬШАЯ
  • С. ШКОЛЯР
  • В. СТОРОЖУК

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318140

Ключові слова:

управління проєктами, проєктний менеджер, комунікація, психологічний бар’єр, спілкування, обмін інформацією, емоційний фон, методи подолання психологічних бар'єрів

Анотація

Психологічно безпечне середовище – це середовище, в якому люди відчувають себе справжніми, ризикують і висловлюють свої ідеї, не боячись негативних наслідків. Це культура, яка сприяє інклюзії, заохочує інновації та сприяє високій продуктивності команди. У психологічно безпечному середовищі людей заохочують висловлюватись, ділитися своїми ідеями, кидати виклик статус-кво та йти на прорахований ризик, не боячись відплати чи збентеження. Створення психологічно безпечної культури на робочому місці має вирішальне значення, оскільки це має глибокий вплив на благополуччя працівників, залученість і продуктивність. Коли люди почуваються психологічно безпечно, вони, швидше за все, внесуть свої унікальні погляди, поділяться своїми знаннями та досвідом, а також вступлять у відкрите та чесне спілкування. Психологічна безпека культивує середовище, де процвітає співпраця та командна робота, що веде до збільшення інновацій, творчості та можливостей вирішення проблем, зокрема, у процесі управління проєктами.

Посилання

Berezovska, L. (2020). Komunikatyvni bar’iery u spilkuvanni sotsialnoho pratsivnyka: shliakhy podolannia [Communicative barriers in social worker communication: ways to overcome]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal [Ukrainian pedagogical magazine], 2, 87-94. [in Ukrainian].

Hordiienko, V. Shliakhy podolannia komunikatyvnykh bar’ieriv u profesiinii diialnosti vykladachiv zakladiv fakhovoi peredvyshchoi osvity [Ways to overcome communication barriers in the professional activity of teachers of institutions of vocational pre-higher education]. Retrieved from http://surl.li/ghklcp [in Ukrainian].

Karetna, O. O., & Yatsenko, M. A. (Comps.). (2024). Sotsiolohiia masovoi komunikatsii [Sociology of mass communication]: navchalno-metodychnyi posibnyk dlia pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity haluzi znan 05 «Sotsialni ta povedinkovi nauky», spetsialnist 054 «Sotsiolohiia». Natsionalnyi universytet «Odeska yurydychna akademiia». Odesa. Retrieved from http://dspace.onua.edu.ua/handle.net/11300/27401 [in Ukrainian].

Komunikatsiia v mizhosobystisnykh vidnosynakh [Communication in interpersonal relations]. Retrieved from https://studentam.net.ua/content/view/3180/97/ [in Ukrainian].

Konspekt lektsii z dystsypliny «Sotsialni komunikatsii» [Synopsis of lectures on the discipline "Social Communications"]. Odeskyi natsionalnyi politekhnichnyi universytet. Retrieved from http://surl.li/gmjcns [in Ukrainian].

Kosenko, Yu. V. (2011). Osnovy teorii movnoi komunikatsii [Basics of the theory of language communication]: navch. posib. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet. Retrieved from http://surl.li/xideeu [in Ukrainian].

Kozyriev, M. P. (2013). Bar’iery pedahohichnoho spilkuvannia [Barriers to pedagogical communication]. Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav. Psykholohiia [Scientific Bulletin of the Lviv State University of Internal Affairs. Psychology], 2, 136-146. Retrieved from https://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/1234567890/1208/1/13kmpbps.pdf [in Ukrainian].

Kozyriev, M. P. (2014). Komunikatyvni bar’iery spilkuvannia ta shliakhy yikh podolannia [Communicative communication barriers and ways to overcome them]. Naukovyi visnyk Lvivskyi derzhavnyi universytet vnutrishnikh sprav. Psykholohiia [Scientific Bulletin of the Lviv State University of Internal Affairs. Psychology], 1, 201-211. 2014. Retrieved from https://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/1234567890/1170/1/1-2014kmpshyip.pdf [in Ukrainian].

Mamchur, L. Osnovni formy mizhosobystisnoi komunikatsii [Basic forms of interpersonal communication]. Retrieved from https://library.udpu.edu.ua/library_files/psuh_pedagog_probl_silsk_shkolu/15/visnuk_11.pdf [in Ukrainian].

Marchuk, V. O., & Korniienko, V. O. Komunikatyvni bar’iery ta shliakhy yikh podolannia [Communication barriers and ways to overcome them]. Vinnytskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet. Retrieved from https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/40444/15643.pdf?sequence=3&isAllowed=y [in Ukrainian].

Massanov, A. V. Profilaktyka ta usunennia psykholohichnykh bar’ieriv osobystosti v rekreatsiinyi period [Prevention and elimination of psychological barriers of the individual during the recreational period]. Retrieved from https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2011/11_2011/29.pdf [in Ukrainian].

Psykholohichnyi suprovid podolannia antyinnovatsiinykh bar’ieriv u pedahohichnykh pratsivnykiv [Psychological support for overcoming anti-innovation barriers among teaching staff]. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/737249/1/Nauk_metod_osnovy_psykhol_suprovodu_diialnosti_vchytelia_v_umovakh_reform_osvity_%28diahnostyka_korektsiia%29%20%281%29- %D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-2.pdf [in Ukrainian].

Sarancha, O., Kyrychenko, V., & Pavlenko, T. (2021). Posibnyk iz komunikatsii dlia hromadskykh initsiatyv [Communication guide for public initiatives]. Slov’iansk. Retrieved from https://ecoacademy.org.ua/sites/default/files/ilovepdf_merged_compressed_2.pdf [in Ukrainian].

Stadnii, A. S. Psykholohichni osoblyvosti komunikatyvnykh bar’ieriv [Psychological features of communication barriers]. Vinnytskyi natsionalnyi tekhnichnyi universytet. Retrieved from https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/41527/20600.pdf?sequence=3&isAllowed=y [in Ukrainian].

Voitsekhivska, N. (2018). Konfliktnyi dyskurs v ukrainskii khudozhnii literaturi: strukturnyi, semantychnyi, komunikatyvnyi i linhvokohnityvnyi aspekty [Conflict discourse in Ukrainian fiction: structural, semantic, communicative and linguistic-cognitive aspects]. (D diss.). Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-18

Як цитувати

ХАРЧЕНКО, Н., БОЛЬШАЯ, О., ШКОЛЯР, С., & СТОРОЖУК, В. (2024). МЕТОДИ ПОДОЛАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ БАР’ЄРІВ У ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ПРОЄКТАМИ. Витоки педагогічної майстерності, (34), 238–243. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318140

Номер

Розділ

Статті