ДИДАКТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ ВИКЛАДАЧІВ У ФАХОВИХ КОЛЕДЖАХ

Автор(и)

  • І. БОЯРИНОВА

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.330954

Ключові слова:

управлінська культура, викладач, фаховий коледж, дидактична технологія, технологія проблемного навчання, інтерактивні технології, проєктне навчання, імітаційні ігри, рольові ігри, цифрові дидактичні технології

Анотація

У статті доведено, що дидактичні технології є невід’ємною складовою процесу формування управлінської культури викладачів фахових коледжів. Вони сприяють розвитку стратегічного мислення, покращенню комунікативної взаємодії та вдосконаленню організаційних процесів у закладах освіти. В умовах реформування української освіти їхнє використання є необхідним для підготовки компетентних, гнучких та ефективних педагогів, здатних до управління сучасним цифровізованим освітнім процесом. Схарактеризовано дидактичні технології, які забезпечують ефективність процесу формування управлінської культури викладачів у фахових коледжах: технологія проблемного навчання, інтерактивні технології навчання, проєктне навчання, імітаційні та рольові ігри та цифрові дидактичні технології.

Посилання

Antonova, O. Ye. (2015). Pedahohichni tekhnolohii ta yikh klasyfikatsiia yak naukova problema [Pedagogical technologies and their classification as a scientific problem]. In L. D. Berezivska (Ed.), Suchasni tekhnolohii v osviti [Modern technologies in education]: nauk.-dopom. bibliohr. pokazhch. (P. 1: Suchasni tekhnolohii navchannia, Is. 2, pp. 8-15). NAPN Ukrainy, DNPB Ukrainy im. V. O. Sukhomlynskoho. Kyiv [in Ukrainian].

Babakina, O. O., & Lytvyn, V. A. (2021). Formuvannia upravlinskoi kultury maibutnikh pedahohiv v osvitnomu seredovyshchi zakladu vyshchoi osvity [Formation of the management culture of future teachers in the educational environment of a higher education institution]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Luhansk. Pedagogical Sciences], 6 (344), 2, 5-18 [in Ukrainian].

Borhan, Mohamad Termizi. (2014). Problem based learning (PBL) in teacher education: a review of the effect of pbl on pre-service teachers’ knowledge and skills. European Journal of Educational Sciences, 1, 1, 76-87.

Guerrero, J. A. A., Moreira, J. A. M., Zambrano, M. J. Z., Rivas, F. E. C., & Pilligua, M. L. B. (2021). Project-based learning and its contribution in virtual education. International Research Journal of Management, IT and Social Sciences, 9 (1), 10-18.

Hrynova, M., Kononets, N., Zhdanova-Nedilko, O., & Pavlish, I. (2024). Suchasni napriamy realizatsii innovatsiinoho upravlinnia zakladamy osvity [Modern directions of implementing innovative management of educational institutions]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 33, 50-58 [in Ukrainian].

Kononets, N. (2015). Experience in implementing resource-based learning in Agrarian College Of Management And Law Poltava State Agrarian Academy. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 16, 2, 12, 151-163.

Kononets, N. V., & Nestulya, S. I. (2022). Project activity of students in the conditions of blended learning. The 11th International scientific and practical conference “Science, innovations and education: problems and prospects” (pp. 443-447). CPN Publishing Group, Tokyo, Japan.

Kononets, N. (2024). Triada metodolohichnykh pidkhodiv «proiektnyi pidkhid-protsesnyi pidkhid-resursno-oriientovanyi pidkhid» u systemi pidhotovky maibutnikh menedzheriv [The triad of methodological approaches "project approach-process approach-resource-oriented approach" in the system of training future managers]. In N. M. Losieva (Ed.), Rozvytok osvity v yevropeiskomu prostori: natsionalni vyklyky ta transnatsionalni perspektyvy [Development of education in the European space: national challenges and transnational prospects]: materialy II mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 425-428). Nizhyn: NDU im. M. Hoholia [in Ukrainian].

Kononets, N., Boiarynova, I., & Ishchenko, I. (2024). Kontseptualna model formuvannia hotovnosti maibutnikh osvitnikh menedzheriv do orhanizatsiino-upravlinskoi diialnosti v umovakh tsyfrovizatsii [Conceptual model of forming the readiness of future educational managers for organizational and managerial activities in the context of digitalization]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 34, 111-119 [in Ukrainian].

Leshchenko, M., Lavrysh, Yu., & Kononets, N. (2021). Framework for Assessment the Quality of Digital Learning Resources for Personalized Learning Intensification. The New Educational Review, 64, 2, 148-160.

Lystopad, O., & Mardarova, I. (2022). Formuvannia upravlinskoi kultury maibutnikh pedahohiv doshkilnoi osvity [Formation of the management culture of future preschool teachers]. Naukovyi visnyk Izmailskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu [Scientific Bulletin of Izmail State Humanitarian University], 58, 89-101 [in Ukrainian].

Lytvyn, V. A. (2021). Suchasni aspekty orhanizatsii neformalnoi osvity maibutnikh pedahohiv [Modern aspects of organizing informal education of future teachers]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity [Bulletin of Postgraduate Education], 17 (46), 63-75 [in Ukrainian].

Nehoda, M. O., & Kononets, N. V. (2020). Treninh yak odna z efektyvnykh form provedennia navchalnykh zaniat u vyshchyi shkoli [Training as one of the effective forms of conducting educational classes in higher education]. In Zbirnyk naukovykh statei mahistriv [Collection of scientific articles of masters]. Navchalno-naukovyi instytut kharchovykh tekhnolohii, hotelno-restorannoho ta turystychnoho biznesu (pp. 237-241). Poltava: PUET [in Ukrainian].

Nestulia, O. O., Nestulia, S. I., & Kononets, N. V. (2021). Dydaktyka liderstva: suchasni pohliady na formuvannia liderskoi kompetentnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity [Didactics of leadership: modern views on the formation of leadership competence of higher education students]: monohrafiia. Poltava: PUET [in Ukrainian].

Pavlenko, V. V. (2013). Problemne navchannia: stanovlennia, sutnist, perspektyvy [Problem-based learning: formation, essence, prospects]. In Tsili ta rezultaty osvitnikh reform: ukrainsko-polskyi dialoh [Goals and results of educational reforms: Ukrainian-Polish dialogue]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 126-134). Kyiv: Kyiv. un-t B. Hrinchenka [in Ukrainian].

Zlyvkov, V. L., & Lukomska, S. O. (2022). Suchasni treninhovi tekhnolohii rozvytku osobystosti v osviti [Modern training technologies for personal development in education]. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

БОЯРИНОВА, І. (2025). ДИДАКТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ ВИКЛАДАЧІВ У ФАХОВИХ КОЛЕДЖАХ. Витоки педагогічної майстерності, (35), 27–35. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.330954

Номер

Розділ

Статті