ДИДАКТИЧНА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАШКІЛЬНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

  • Д. БОЯРСЬКИЙ
  • Н. КОНОНЕЦ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.330955

Ключові слова:

майбутній учитель, школа, позашкільна робота, підготовка, дидактичні умови, дидактична модель

Анотація

У статті автори презентують дидактичні умови підготовки майбутніх учителів до організації позашкільної роботи: формування у майбутніх учителів мотиваційно-ціннісного ставлення до позашкільної роботи; інтеграція теоретичної та практичної підготовки; використання інтерактивних і практико-орієнтованих методів навчання майбутніх учителів; розвиток рефлексивних навичок та самооцінки професійної діяльності; створення умов для самостійної творчої діяльності; використання міждисциплінарного підходу у процесі підготовки до позашкільної роботи; орієнтація майбутніх учителів на цифровізацію позашкільної роботи. Запропоновано дидактичну модель підготовки майбутніх учителів до організації позашкільної роботи, яку складають п’ять взаємопов’язаних компонентів: цільовий, змістовий, операційно-діяльнісний, контрольно-рефлексивний та результативний компоненти.

Посилання

Antonova, O. Ie. (2014). Zaluchennia starshoklasnykiv do naukovo-doslidnoi diialnosti MAN yak zasib rozvytku yikh doslidnytskykh zdibnostei [Involvement of high school students in research activities of the National Academy of Sciences as a means of developing their research abilities]. In Innovatsii v osviti:intehratsiia nauky i praktyky [Innovations in education: integration of science and practice]: zb. nauk-metod. prats (pp. 56-75). Zhytomyr: FOP Levkovets [in Ukrainian].

Bazylchuk, L. V. (2014). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva do orhanizatsii pozaklasnoi roboty v zahalnoosvitnikh shkolakh [Preparing future teachers of fine arts for organizing extracurricular work in secondary schools]: monohrafiia. Uman: VPTs «Vizavi» [in Ukrainian].

Bereziuk, O. S. (Ed.). (2013). Dydaktychna model profesiinoi diialnosti maibutnoho fakhivtsia v umovakh innovatsiinoho osvitnoho prostoru (kontseptualnyi pidkhid) [Didactic model of professional activity of a future specialist in the conditions of an innovative educational space (conceptual approach)] (P. 1). Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka [in Ukrainian].

Boiarskyi, D. (2023). Aktyvizatsiia diialnosti naukovykh hurtkiv u Novii ukrainskii shkoli [Activation of scientific circles at the New Ukrainian School]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 31, 22-29. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21517 [in Ukrainian].

Cheng, R. W., Lam, S., & Chan, C. (2008). When high achievers and low achievers work in the same group: the role of group heterogeneity and processes in project-based learning. British Journal of Educational Psychology, 78 (2), 205-221 [in English].

Hrynova, M. V., Kononets, N. V., Diachenko-Bohun, M. M., & Rybalko, L. M. (2019). Resursno-oriientovane navchannia studentiv v umovakh zdoroviazberezhuvalnoho osvitnoho seredovyshcha [Resource-oriented student learning in a health-preserving educational environment]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technology and learning tools], 72, 4, 182-193 [in Ukrainian].

Ishchenko, I., Kononets, N., Zhdanova-Nedilko, O., & Bolshaia, O. (2024). Teoretyko-metodolohichni zasady maisternosti pryiniattia upravlinskykh rishen [Theoretical and methodological foundations of managerial decision-making skills]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 34, 100-105. DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318053 [in Ukrainian].

Kononets, N. V. (2024). Napriamy zabezpechennia yakosti pidhotovky maibutnikh menedzheriv u konteksti steikgolderskoho pidkhodu: pedahohika partnerstva [Directions for ensuring the quality of training of future managers in the context of the stakeholder approach: partnership pedagogy]. In M. V. Hrynova (Ed.), Osnovni tsili stratehii staloho rozvytku: problemy ta perspektyvy [The main goals of the sustainable development strategy: problems and prospects]: materialy I Mizhnarodnoho naukovo-praktychnoho forumu (pp. 348-350). Poltava: PNPU imeni V.H. Korolenka [in Ukrainian].

Kononets, N., Boiarynova, I., & Ishchenko, I. (2024). Kontseptualna model formuvannia hotovnosti maibutnikh osvitnikh menedzheriv do orhanizatsiino-upravlinskoi diialnosti v umovakh tsyfrovizatsii [Conceptual model of forming the readiness of future educational managers for organizational and managerial activities in the context of digitalization]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 34, 111-119. DOI: https://doi.org/10.33989/2075-146x.2024.34.318055 [in Ukrainian].

Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220 [in English].

Kononets, N., Nestulya, S., Soloshych, I., Zhamardiy, V., & Odokienko, V. (2021). Investigating the Didactic System of Research Competence Formation for Prospective PE Instructors. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9, 7, 414-418 [in English].

Nestulia, O. O., Nestulia, S. I., & Kononets, N. V. (2021). Dydaktyka liderstva: suchasni pohliady na formuvannia liderskoi kompetentnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity [Didactics of leadership: modern views on the formation of leadership competence of higher education students]: monohrafiia. Poltava: PUET [in Ukrainian].

Nestulia, O. O., Nestulia, S. I., & Kononets, N. V. (2020). Proiektnyi pidkhid (project-based learning) do vykladannia dystsypliny «Osnovy liderstva» dlia mahistrantiv spetsialnosti 011 osvitni, pedahohichni nauky v umovakh dystantsiinoho navchannia [Project-based learning approach to teaching the discipline "Fundamentals of Leadership" for master's students of the specialty 011 educational and pedagogical sciences in distance learning conditions]. In Psykholohiia ta pedahohika: istoriia rozvytku, suchasnyi stan ta perspektyvy doslidzhen [Psychology and pedagogy: history of development, current state and research prospects]: zbirnyk naukovykh robit uchasnykiv mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 60-63). Odesa: HO «Pivdenna fundatsiia pedahohiky» [in Ukrainian].

Topuzov, O. M., Grynova, M. V., Barbinova, A. V., Kharchenko, O. V., & Kononets, N. V. (2021). The model of professional development of natural science teachers of rural schools in the conditions of distance educational process. Information Technologies and Learning Tools, 85 (5), 344-359 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

БОЯРСЬКИЙ, Д., & КОНОНЕЦ, Н. (2025). ДИДАКТИЧНА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАШКІЛЬНОЇ РОБОТИ. Витоки педагогічної майстерності, (35), 35–41. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.330955

Номер

Розділ

Статті