ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • М. ДЯЧЕНКО-БОГУН
  • Л. ГОМЛЯ
  • Т. ШКУРА
  • В. КРАСОВСЬКИЙ
  • В. РОКОТЯНСЬКА
  • В. САГАЙДАК

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331071

Ключові слова:

Нова українська школа, природничі дисципліни, інноваційні стратегії, інтегративний підхід, STEM-освіта, діяльнісний підхід, цифрові технології

Анотація

У статті здійснено ґрунтовний аналіз інноваційних стратегій навчання природничих дисциплін у Новій українській школі, які базуються на поєднанні інтегративного та діяльнісного підходів, використанні принципів STEM-освіти, а також активному впровадженні сучасних цифрових технологій у навчальний процес. Детально розглянуто їхню роль у розвитку ключових компетентностей учнів, формуванні наукового світогляду, підвищенні рівня засвоєння навчального матеріалу та мотивації до вивчення природничих наук. Особливу увагу приділено значенню цих стратегій у подоланні освітніх втрат, зумовлених наслідками воєнного стану, що впливає на доступність якісної освіти для школярів у різних регіонах країни. Запропоновано конкретні практичні моделі реалізації інноваційних підходів, які можуть бути інтегровані в навчальні програми для різних вікових категорій учнів. Визначено ключові умови ефективного впровадження цих стратегій, зокрема необхідність підготовки педагогів, оновлення змісту освітніх програм, створення сучасної матеріально-технічної бази та залучення цифрових ресурсів для забезпечення гнучкості та безперервності навчального процесу.

Посилання

Alieksieieva, S. (2021). Indyvidualizatsiia navchannia u zakladakh zahalnoi osvity yak pedahohichna problema [Individualization of learning in institutions of general education as a pedagogical problem]. InterConf, 42, 290-296. DOI: https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.02.2021.026 [in Ukrainian].

Gilbert, J. (2016). Project-Based Learning in Science Education. London: Routledge.

Rybalko, L. (2020). STEM-osvita yak innovatsiinyi napriam u vykladanni pryrodnychykh dystsyplin [STEM education as an innovative direction in teaching natural sciences]. Naukovi zapysky [Scientific Notes], 15, 45-52 [in Ukrainian].

Tereshchuk, H. (2017). Indyvidualizatsiia navchannia v konteksti idei kontseptsii novoi ukrainskoi shkoly [Individualization of education in the context of the ideas of the concept of the new Ukrainian school]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Pedahohika [Scientific Notes of the Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatiuk. Pedagogy], 2, 6-16 [in Ukrainian].

Topuzov, O. (2018). Intehratyvnyi pidkhid u vykladanni pryrodnychykh nauk [Integrative approach in teaching natural sciences]. Pedahohichna hazeta [Pedagogical Newspaper], 5, 12-15 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

ДЯЧЕНКО-БОГУН, М., ГОМЛЯ, Л., ШКУРА, Т., КРАСОВСЬКИЙ, В., РОКОТЯНСЬКА, В., & САГАЙДАК , В. (2025). ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН У НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ. Витоки педагогічної майстерності, (35), 97–102. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331071

Номер

Розділ

Статті