ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ: ПОНЯТІЙНО-ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ

Автор(и)

  • В. ЄЛЕЦЬКИЙ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331074

Ключові слова:

дослідницька компетентність, формування дослідницької компетентності, діяльність, майбутній інженер-педагог, цифровізація, цифрові технології

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування дослідницької компетентності у майбутніх інженерів-педагогів в умовах цифровізації суспільства. З’ясовано, що в умовах безперервного розвитку дослідницька складова має обов’язково бути присутньою у змісті професійної підготовки майбутніх фахівців для генерації нового покоління науковців, розвивати їхню здатність до інноваційної діяльності, генерації нових наукових ідей. Акцентовано увагу на тому, що майбутні інженери-педагоги є ключовими фахівцями, які здійснюватимуть підготовку конкурентоспроможних спеціалістів у воєнний та післявоєнний періоди. Тому вони повинні бути здатними здійснювати дослідницьку діяльність для поліпшення стану освіти й науки, інженерії та іншими напрямами підготовки 015 «Професійна освіта (за спеціальностями), виконувати наукову роботу для вирішення актуальних проблем та викликів. Мета дослідження полягає у висвітленні понятійно-термінологічного апарату дослідження проблеми формування дослідницької компетентності у майбутніх інженерів-педагогів засобами цифрових технологій. Об’єктом дослідження стали ключові поняття, які відображають сутність поняття «формування дослідницької компетентності у майбутніх інженерів-педагогів в умовах цифровізації.

Посилання

Arlachov, V. V., & Strelchenko, O. M. (2024). Doslidnytska kompetentnist maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia: analiz definitsii [Research competence of future vocational education teachers: analysis of definitions]. Problemy inzhenerno-pedahohichnoi osvity [Problems of engineering pedagogic education], 83, 18-31. DOI: https://doi.org/10.26565/2074-8922-2024-83-02 [in Ukrainian].

Hornostaieva, O., & Kravchenko, H. (2021). Pidhotovka inzheneriv-pedahohiv v inzhenerno-pedahohichnykh zakladakh vyshchoi osvity v Ukraini [Training of engineers-teachers in engineering and pedagogical higher education institutions in Ukraine]. In A. Abdullayev, I. Rebar (Eds.), Modern education, training and upbringing: collective monograph. International Science Group (pp. 420-426). Boston: Primedia eLaunch. Retrieved from https://isg-konf.com/wp-content/uploads/2021/04/Monograph-USA-Pedagogy-2021-I-isg-konf.pdf [in Ukrainian].

Kharkivska, А. (2023). Dotrymannia akademichnoi dobrochesnosti – suchasna etyka maibutnikh pedahohiv [Observance of academic integrity – the modern ethics of future teachers]. Aktualni pytannia u suchasnii nautsi [Current issues in modern science], 7 (13), 716-724. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-7(13)-716-724 [in Ukrainian].

Kharkivska, А., & Prokopenko, А. (2024). Etyka naukovykh doslidzhen v umovakh viiny: akademichna dobrochesnist u vyshchii osviti [Research ethics in times of war: academic integrity in higher education]. Osvitni obrii [Educational Horizons], 59 (2), 99-102. Retrieved from https://journals.pnu.edu.ua/index.php/obrii/article/view/8930 [in Ukrainian].

Koliasa, P. I. (2022). Formuvannia hrafichnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv zasobamy tsyfrovykh tekhnolohii [Formation of graphic competence of future engineers-pedagogues by means of digital technologies]. (D diss.). Ternopil [in Ukrainian].

Razumovska, N. R. (2024). Osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Features of professional training of future engineers-teachers]. In Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Conference «Modern Directions and Movements in Science» (pp. 94-98). Luxembourg, Grand Duchy of Luxembourg [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

ЄЛЕЦЬКИЙ, В. (2025). ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ: ПОНЯТІЙНО-ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АПАРАТ. Витоки педагогічної майстерності, (35), 102–107. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331074

Номер

Розділ

Статті