ВИРОБНИЧА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА ЯК ШЛЯХ РЕАЛІЗАЦІЇ ЄДНОСТІ ТЕОРІЇ І ПРАКТИКИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • О. ІЛЬЧЕНКО
  • В. МОКЛЯК
  • Л. ПЕТРЕНКО
  • А. ХОМЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331099

Ключові слова:

принцип єдності теорії і практики, виробничі практики, вища школа, професійна підготовка педагога, професійна компетентність, педагогіка вищої школи

Анотація

Досліджується проблема співвідношення освітньої теорії і практики. Зазначено, що зв'язок теорії і практики є фактом незаперечним і визначається усвідомленням останньої, як: 1) джерела будь-якої теорії (теоретичні знання породжуються практичною діяльністю людей); 2) сфери застосування теорії (будь-яка теорія збагачується в умовах практичної діяльності); 3) критерію істинності теорії (будь-яка теорія мусить пройти практичну перевірку). Особливий акцент зроблено на виробничій педагогічній практиці як важливому шляху реалізації єдності теорії і практики у підготовці фахівців вищої школи. Проаналізовано досвід реалізації виробничих практик (виробнича педагогічна практика у вищій школі, виробнича науково-педагогічна практика у вищій школі) на кафедрі загальної педагогіки та андрагогіки Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка у межах освітньо-професійної програми «Освітні, педагогічні науки» спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки.

Посилання

Boiko, A. M. (2001). Yednist teorii i praktyky u pidhotovtsi vchytelia [Unity of theory and practice in teacher training]. Osvita Ukrainy [Education of Ukraine], 57, 5 [in Ukrainian].

Polozhennia pro orhanizatsiiu ta provedennia praktyk studentiv Poltavskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. H. Korolenka [Regulations on the organization and conduct of internships for students of V.G. Korolenko Poltava National Pedagogical University]. (2022). Poltava [in Ukrainian].

Robocha prohrama «Vyrobnycha pedahohichna praktyka u vyshchii shkoli» pidhotovky zdobuvachiv osvitnoho stupenia «mahistr» za spetsialnistiu 011 Osvitni, pedahohichni nauky [Work program "Industrial Pedagogical Practice in Higher Education" for the preparation of "Master's" degree holders in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences]. (2024). Poltava [in Ukrainian].

Robocha prohrama «Vyrobnycha naukovo-pedahohichna praktyka u vyshchii shkoli» pidhotovky zdobuvachiv osvitnoho stupenia «mahistr» za spetsialnistiu 011 Osvitni, pedahohichni nauky [The work program "Productive scientific and pedagogical practice in higher education" for the preparation of holders of the "master's" degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences]. (2024). Poltava [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

ІЛЬЧЕНКО, О., МОКЛЯК, В., ПЕТРЕНКО, Л., & ХОМЕНКО, А. (2025). ВИРОБНИЧА ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА ЯК ШЛЯХ РЕАЛІЗАЦІЇ ЄДНОСТІ ТЕОРІЇ І ПРАКТИКИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ВИЩОЇ ШКОЛИ. Витоки педагогічної майстерності, (35), 117–121. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331099

Номер

Розділ

Статті