ЯКІСТЬ ПІДГОТОВКИ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • В. ІЩЕНКО
  • С. ГОРБУНЬОВА
  • О. ГАСІЙ
  • О. КОНОНЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331100

Ключові слова:

якість підготовки з іноземної мови, методи навчання, опитування, виклики, які виникають у навчальному процесі, потреби студентів, володіння іноземною мовою

Анотація

У статті розглядаються деякі напрями підвищення якості викладання іноземних мов студентам вищих навчальних закладів, а також практичний досвід використання інноваційних методів навчання у навчальному процесі в Полтавському університеті економіки і торгівлі.

Проблема методики викладання іноземних мов є предметом численних теоретичних досліджень як українських, так і іноземних науковців. Проте одне з найбільш актуальних завдань сьогодення – підвищення рівня мотивації студентів немовних спеціальностей ЗВО до вивчення англійської мови – досі не вирішене. Як показують дослідження, вирішальним фактором у цьому є виявлення потреб студентів з метою підвищення якості освітнього процесу.

У контексті викладання іноземних мов у закладах вищої освіти застосовуються різні методи для підвищення мотивації студентів до навчання, а отже, й ефективності мовної підготовки. У статті розглядаються кілька ключових ініціатив, запроваджених у Полтавському університеті економіки і торгівлі, зокрема стратегії збільшення кількості навчальних годин, присвячених мовній практиці, персоналізація підходу до вивчення іноземної мови з метою кращого задоволення індивідуальних потреб студентів та інтеграція носіїв мови у процес мовної підготовки, щоб надати студентам можливість практикувати говоріння та розуміння мови в реальному контексті.

Результати дослідження свідчать про загальне покращення рівня володіння англійською мовою студентами під час навчання в університеті та побажання щодо збільшення кількості годин навчання іноземній мові. Кафедра ділової іноземної мови використовує ці результати для оновлення навчальних матеріалів та вдосконалення викладання англійської мови. Досвід кафедри у використанні опитувань підкреслює їхню цінність як інструменту для співпраці викладачів і студентів, оцінки якості освіти та управління процесом її вдосконалення.

Посилання

Bilan, N. (2012). Komunikatyvnyi metod navchannia inozemnykh mov studentiv nemovnykh VNZ [Communicative method of teaching foreign languages to non-linguistic university students] Molod i rynok [Youth and the market], 5, 149-153 [in Ukrainian].

Bilotserkovets, A. (2017). Novitni metody vykladannia inozemnoi movy za profesiinym spriamuvanniam u VNZ [Inniovative methods of teaching a foreign language for professional purposes in universities]. In Doslidzhennia ta vprovadzhennia v navchalnyi protses suchasnykh modelei vykladannia inozemnoi movy za fakhom [Research and implementation in the initial process of modern models of teaching foreign languages for specialists]: zb. materialiv III Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. z pytan metodyky vykladannia inozemnoi movy (pp. 21-22). Odesa: Odeskyi natsionalnyi universytet imeni I. I. Mechnykova [in Ukrainian].

Ishchenko, V. L., Horbunova, S. O., & Kononenko, O. A. (2023). Ways of training English pronunciation through tongue twisters: experience of Poltava University of Economics and Trade. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [The origins of pedagogical mastery], 31, 81-86.

Ishchenko, V. L., & Horbunova, S. O. (2024). Innovative teaching methods for training competitive specialists at foreign language classes. In Resursno-oriientovane navchannia v «3D»: dostupnist, dialoh, dynamika [Resource-oriented learning in "3D": accessibility, dialogue, dynamics]: zbirnyk tez dopovidei IV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (pp. 344-347). Poltava: FKUEP PDAU.

Ishchenko, V. L., Horbunova, S. O., & Kononenko, O. A. (2024). Peculiarities of teaching Latin to students majoring in Philology: the experience of Poltava University of Economics and Trade. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [The origins of pedagogical mastery], 33, 112-116.

Osada, Z., & Matvieienko, O. (2015). Suchasni metodyky ta tekhnolohii vykladannia inozemnykh mov u tekhnichnykh VNZ [Modern methods and technologies of teaching foreign languages in technical universities]. In A. I. Anisimova (Ed.), Anhlistyka ta amerykanistyka [English and American studies]: zb. nauk. pr. (Is. 12, pp. 95-101). Dnipro: LIRA [in Ukrainian].

Pavlenko, V. V. (2014). Metody problemnoho navchannia [Problem-based learning methods]. Novi tekhnolohii navchannia [New technologies of science]: nauk.-ped. zb. (Is. 81, pp. 75-79). Kyiv [in Ukrainian].

Pavlovska, Yu.V. (2015). Vidbir navchalnykh tekstiv dlia metodyky indyvidualizatsii navchannia anhliiskoho profesiino oriientovanoho pysemnoho movlennia [Selection of educational texts for the methodology of individualizing teaching of professionally oriented English writing]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. T. H. Shevchenka. Pedahohichni nauky [Visnyk Chernihiv National Pedagogical University named after T. H. Shevchenko. Pedagogical sciences], 119, 189-192 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

ІЩЕНКО , В., ГОРБУНЬОВА, С., ГАСІЙ , О., & КОНОНЕНКО , О. (2025). ЯКІСТЬ ПІДГОТОВКИ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Витоки педагогічної майстерності, (35), 122–126. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331100

Номер

Розділ

Статті