ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ІНФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ ОСВІТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ У РАМКАХ ДИСЦИПЛІНИ «ЦИФРОВІЗАЦІЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ»

Автор(и)

  • Н. КОНОНЕЦ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331104

Ключові слова:

освітній менеджмент, компетентність, інформальна освіти, проєктний підхід, процесний підхід, ресурсно-орієнтований підхід, майбутній освітній менеджер, цифровізація, ресурсно-орієнтоване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, проєктно-орієнтоване навчання

Анотація

У статті виокремлено основні напрями організації інформальної освіти майбутнього освітнього менеджера (професійні спільноти та мережі, самоосвіта через відкриті ресурси, менторство та коучинг, обмін досвідом та стажування, конференції, семінари та воркшопи, практичне навчання через кейс-стаді та проєктну діяльність, цифрові технології та інтерактивне навчання). Презентовано розроблену мотиваційну технологію формування компетентності з інформальної освіти майбутніх освітніх менеджерів у рамках дисципліни «Цифровізація у професійній діяльності», яку детерміновано як процес, спрямований на мотивацію до активної самостійної пізнавальної діяльності під час навчання в університеті, формування усвідомленої потреби у майбутніх освітніх менеджерів до безперервного самонавчання та ефективного використання цифрових ресурсів в інформальній освіті. Визначено компоненти мотиваційної технології формування компетентності з інформальної освіти майбутніх освітніх менеджерів у рамках цієї дисципліни: 1) Створення особистісно значущих цілей навчання; 2) Консолідоване використання цифрових інструментів та ресурсів (актуалізація ресурсно-орієнтованого навчання); 3) Гейміфікація освітнього процесу; 4) Проєктна діяльність; 5) Менторство та рефлексія; 6) Діагностика та результат. З’ясовано, що методологічний аспект реалізації мотиваційної технології формування компетентності з інформальної освіти майбутніх освітніх менеджерів у рамках дисципліни «Цифровізація у професійній діяльності» віддзеркалюють дві тріади: тріада концепцій «ресурсно-орієнтоване навчання–проблемно-орієнтоване навчання–проєктно-орієнтоване навчання» та тріада методологічних підходів «проєктний підхід–процесний підхід–ресурсно-орієнтований підхід».

Посилання

Bereka, V. Ie. (2008). Mahistepska pidhotovka maibutnikh menedzhepiv osvity [Master's degree training for future education managers]: monohpafiia. Khmelnytskyi: KhHPA [in Ukrainian].

Chernova, T. Iu. (2009). Tekhnolohiia samoosvity zastupnyka dyrektora z navchalno-vyrobnychoi roboty PTNZ [Technology of self-education of the deputy director for educational and production work of the vocational school]. Profesiine navchannia na vyrobnytstvi [On-the-job training], 3, 179-184 [in Ukrainian].

Hrynova, M., Kononets, N., Zhdanova-Nedilko, O., & Pavlish, I. (2024). Suchasni napriamy realizatsii innovatsiinoho upravlinnia zakladamy osvity [Modern directions of implementing innovative management of educational institutions]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 33, 50-58 [in Ukrainian].

Huba, A. V. (2010). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia upravlinskoi kultury vchytelia-maibutnoho menedzhera osvity [Theoretical and methodological principles of forming the managerial culture of a teacher-future education manager]. (Extended abstact of D diss.). Luhansk [in Ukrainian].

Hurevych, R., Konoshevskyi, L., Konoshevskyi, O., Voievoda, A., & Liulchak, S. (2024). Intehratsiia shtuchnoho intelektu v sferu osvity: problemy, vyklyky, zahrozy, perspektyvy [Integration of artificial intelligence into education: problems, challenges, threats, prospects]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 72, 170-186 [in Ukrainian].

Kapiton, A., Kononets, N., Zhamardiy, V., Huz, K., Petrenko, L., Khomenko, A., & Ishchenko, I. (2023). Componentes da competência profissional dos futuros especialistas em tecnologias de informação. Revista on line de Política e Gestão Educacional, 27, 00, e023069.

Kononets, N., Ilchenko, O., Zhamardiy, V., Shkola, O., Broslavska, H., Kolhan, O., Padalka, R., & Kolgan, T. (2021). Software tools for creating electronic educational resources in the resource-based learning process. Journal for Educators, Teachers and Trainers JETT, 12 (3), 165-175.

Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3/14, 199-220.

Kononets, N., Nestulya, O., & Nestulya, S. (2025). Dyadic basis of the problem-technological approach to the formation of project and research competence of project managers. Science and technology: challenges, prospects and innovations. The 6th International scientific and practical conference “Science and technology: challenges, prospects and innovations” (pp. 224-231). CPN Publishing Group, Osaka, Japan.

Kononets, N. V. (2021). Tsyfrovizatsiia osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli [Digitalization of the educational process in higher education]: elektronnyi posibnyk dlia samostiinoi roboty mahistriv osvitnoi prohramy «Pedahohika vyshchoi shkoly» haluzi znan 01 osvita/pedahohika spetsialnosti 011 osvitni, pedahohichni nauky. Poltava: PUET [in Ukrainian].

Nestulia, O. O., Nestulia, S. I., & Kononets, N. V. (2020). Proiektnyi pidkhid (project-based learning) do vykladannia dystsypliny «Osnovy liderstva» dlia mahistrantiv spetsialnosti 011 osvitni, pedahohichni nauky v umovakh dystantsiinoho navchannia [Project-based learning approach to teaching the discipline "Fundamentals of Leadership" for master's students of the specialty 011 educational and pedagogical sciences in distance learning conditions]. In Psykholohiia ta pedahohika: istoriia rozvytku, suchasnyi stan ta perspektyvy doslidzhen [Psychology and pedagogy: history of development, current state and research prospects]: zbirnyk naukovykh robit uchasnykiv mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 60-63). Odesa: HO «Pivdenna fundatsiia pedahohiky» [in Ukrainian].

Lytvyn, V. A. (2021). Suchasni aspekty orhanizatsii neformalnoi osvity maibutnikh pedahohiv [Modern aspects of organizing informal education of future teachers]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity [Bulletin of Postgraduate Education], 17 (46), 63-75 [in Ukrainian].

Morze, N., & Buinytska, O. (Eds.). (2021). Modernizatsiia osvity v tsyfrovomu vymiri [Modernizing education in the digital dimension]: monohrafiia. Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka [in Ukrainian].

Volobuieva, T. B. (2005). Samoosvitnia diialnist kerivnyka [Self-educational activities of the manager]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Uisimbaieva, N. V. (2011). Samoosvitnia diialnist kerivnyka shkoly yak umova formuvannia yoho profesiinoi kompetentnosti [Self-educational activity of a school principal as a condition for the formation of his professional competence]. Naukovi zapysky KDPU. Pedahohichni nauky [Scientific notes of the Kyiv Polytechnic University. Pedagogical Sciences], 101, 318-324 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

КОНОНЕЦ , Н. (2025). ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ІНФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ ОСВІТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ У РАМКАХ ДИСЦИПЛІНИ «ЦИФРОВІЗАЦІЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ». Витоки педагогічної майстерності, (35), 138–146. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331104

Номер

Розділ

Статті