КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • М. СЛІПЧЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331143

Ключові слова:

майбутній учитель, природничі дисципліни, цифровізація, інформаційно-цифрова компетентність, кейс-технологія, цифрові технології

Анотація

У статті автор презентує кейс-технологію формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін як інтегральний дидактичний інструмент, який гармонійно поєднує методи групового, інтерактивного навчання та цифрові технології під час роботи над кейсами. Визначено методологічні підходи (проєктний, процесний, ресурсно-орієнтований, саморегуляційний), принципи (проблемності, практичної спрямованості, інтеграції знань, самостійного пошуку рішень, співпраці та комунікації, технологічності, рефлексії та оцінювання) та етапи її реалізації: підготовчо-методичний, мотиваційно-діяльнісний, аналітично-рефлексійний.

Посилання

Alieksieienko, T. (2022). Rozvyvalnyi potentsial case-study (keis-tekhnolohii) u formuvanni kliuchovykh kompetentnostei zdobuvachiv osvity: do metodychnoho instrumentariiu suchasnoho pidruchnyka [The developmental potential of case-study (case technology) in the formation of key competencies of education seekers: towards the methodological tools of a modern textbook]. Problemy suchasnoho pidruchnyka [Problems of the modern textbook], 29, 5-13 [in Ukrainian].

Bokhan, Yu. V., Forostovska, T. O., Horbatiuk, N. M., & Nedaiborshch, N. P. (2024). Intehratsiia keis-tekhnolohii u protses pidhotovky vchyteliv pryrodnychykh nauk: metodychnyi pidkhid do vyvchennia bazovykh khimichnykh dystsyplin [Integration of case technologies into the process of training science teachers: a methodological approach to studying basic chemical disciplines]. Naukovi zapysky. Pedahohichni nauky [Scientific notes. Pedagogical sciences], 216, 362-369 [in Ukrainian].

Bridgman, T., Cummings, S., & McLaughlin, C. (2016). Restating the case: How revisiting the development of the case method can help us think differently about the future of the business school. Academy of Management Learning and Education, 15 (4), 724-741.

Grynova, M., Kononets, N., Zhamardiy, V., Khomenko, A., Kyrylchuk, O., & Stryzhak, Y. (2024). The Model Of Realization Of Pedagogical Conditions Of Formation Of Self-Regulatory Competence Of Future Foreign Language Teachers. Pegem Journal of Education and Instruction, 14, 2, 45-56.

Hrynova, M., Kononets, N., Zhdanova-Nedilko, O., & Pavlish, I. (2024). Suchasni napriamy realizatsii innovatsiinoho upravlinnia zakladamy osvity [Modern directions of implementing innovative management of educational institutions]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 33, 50-58 [in Ukrainian].

Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.

Kononets, N., Nestulya, S., Soloshych, I., Zhamardiy, V., & Odokienko, V. (2021). Investigating the Didactic System of Research Competence Formation for Prospective PE Instructors. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9, 7, 414-418.

Kononets, N. (2024). Triada metodolohichnykh pidkhodiv «proiektnyi pidkhid-protsesnyi pidkhid-resursno-oriientovanyi pidkhid» u systemi pidhotovky maibutnikh menedzheriv [The triad of methodological approaches "project approach-process approach-resource-oriented approach" in the system of training future managers]. In N. M. Losieva (Ed.), Rozvytok osvity v yevropeiskomu prostori: natsionalni vyklyky ta transnatsionalni perspektyvy [Development of education in the European space: national challenges and transnational prospects]: materialy II mizhnar. nauk.-prakt. konf. (pp. 425-428). Nizhyn: NDU im. M. Hoholia [in Ukrainian].

Kozak, L. V. (2015). Keis-metod u pidhotovtsi maibutnikh vykladachiv do innovatsiinoi profesiinoi diialnosti [Case method in preparing future teachers for innovative professional activities]. Osvitolohichnyi dyskurs [Educational discourse], 3, 153-162 [in Ukrainian].

Stepanova, H. M. (2020). Zastosuvannia keis-tekhnolohii u vykladanni fundamentalnykh dystsyplin v medychnomu ZVO [Application of case technologies in teaching fundamental disciplines in medical higher education]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Pedahohichni nauky [Bulletin of the Bohdan Khmelnytskyi Cherkasy National University. Pedagogical Sciences], 2, 67-72 [in Ukrainian].

Topuzov, O. M., Grynova, M. V., Barbinova, A. V., Kharchenko, O. V., & Kononets, N. V. (2021). The model of professional development of natural science teachers of rural schools in the conditions of distance educational process. Information Technologies and Learning Tools, 85 (5), 344-359.

Zharkova, I. I., & Yankovych, O. I. (2023). Tekhnolohiia keis-stadi v osvitnomu protsesi NUSh yak zasib rozvytku krytychnoho myslennia molodshykh shkoliariv [Case study technology in the educational process of the National School of Economics as a means of developing critical thinking in younger students]. Visnyk nauky ta osvity. Filolohiia. Pedahohika. Sotsiolohiia. Kultura i mystetstvo. Istoriia ta arkheolohiia [Bulletin of Science and Education. Philology. Pedagogy. Sociology. Culture and Art. History and Archaeology], 9 (15), 408-420 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

СЛІПЧЕНКО, М. (2025). КЕЙС-ТЕХНОЛОГІЯ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН. Витоки педагогічної майстерності, (35), 200–207. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331143

Номер

Розділ

Статті