УКРАЇНСЬКА НАРОДНА ПІСНЯ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИКИ: КУЛЬТУРНО-ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ

Автор(и)

  • Н. СУЛАЄВА

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331175

Ключові слова:

українська народна пісня, професійна підготовка вчителів, неформальна мистецька освіта, етнокультурна компетентність

Анотація

У статті висвітлюється позиція автора щодо використання української народної пісні в системі професійної підготовки студентів закладів вищої педагогічної освіти. Зокрема, акцентується увага на важливому складникові освіти майбутніх учителів музичного мистецтва – неформальній мистецькій освіті в художньо-творчих колективах народного спрямування педагогічного ЗВО. У статті підкреслюється значення української народної вокальної творчості у формуванні етнокультурної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва. Наголошується на тому, що пісенна народна творчість є важливим складником української культури, що передає національний світогляд, моральні цінності, історичну пам’ять і духовність народу.

Зроблено висновок, що неформальна мистецька освіта в національно-орієнтованих художньо-творчих колективах закладів вищої педагогічної освіти відіграє винятково важливу роль у формуванні особистості майбутніх вихователів. Через безпосереднє залучення до української народної пісенної творчості учні не лише духовно збагачуються, а й поглиблюють знання про мову, історію, культуру, моральні засади українського народу. Така діяльність сприяє розвитку етнічної моралі, самосвідомості, патріотичних почуттів, які є основою для формування громадянської позиції та національної самосвідомості. Студенти вищих навчальних закладів, які здобули неформальну освіту в художньо-творчих колективах національного спрямування, мають усі можливості, щоб по праву носити звання українського педагога. Ці педагоги, сповнені етнічної гідності та глибокого розуміння української духовної спадщини, здатні передати підростаючому поколінню цінності, необхідні для утвердження національної самобутності та збереження культурного коду української ідентичності. Таким чином, формування етнокультурної компетентності студентів педагогічних спеціальностей виступає ключовим чинником їхньої професійної підготовки, що сприяє розвитку особистісних якостей, необхідних для ефективної педагогічної діяльності в сучасному мультикультурному суспільстві.

Посилання

Kafarskyi, V. I. (2006). Etnolohiia [Ethnology]: pidruchnyk. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Lozko, H. (2001). Etnolohiia Ukrainy. Filosofsko-teoretychnyi ta etnorelihiieznavchyi aspekt [Ethnology of Ukraine. Philosophical-theoretical and ethnoreligious aspect]. Kyiv: ArtEk [in Ukrainian].

Nelha, O. V. (1997). Teoriia etnosu: kurs lektsii [Theory of Ethnos: lecture course]. Kyiv: TANDEM [in Ukrainian].

Sulaieva, N. V. (2014). Neformalna mystetska osvita maibutnikh uchyteliv u khudozhno-tvorchykh kolektyvakh [Non-formal art education of future teachers in artistic and creative collectives]. (D diss.). Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NAPN Ukrainy. Kyiv [in Ukrainian].

Yevtushenko, D. (1963). Pytannia vokalnoi pedahohiky [Issues of vocal pedagogy]. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30

Як цитувати

СУЛАЄВА, Н. (2025). УКРАЇНСЬКА НАРОДНА ПІСНЯ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МУЗИКИ: КУЛЬТУРНО-ТВОРЧИЙ ПОТЕНЦІАЛ. Витоки педагогічної майстерності, (35), 218–222. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331175

Номер

Розділ

Статті