ВИХОВНИЙ АСПЕКТ ВИРОБНИЧОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • О. ІЛЬЧЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339431

Ключові слова:

педагогічна практика, виховання, професійна підготовка, вища школа, наставництво, рефлексія

Анотація

У статті розкривається значення виховного аспекту у процесі проходження виробничої педагогічної практики студентами педагогічних спеціальностей у закладах вищої освіти. Акцент зроблено на важливості поєднання професійної підготовки з формуванням моральних, етичних та громадянських якостей майбутнього вчителя. Визначено основні напрями виховного впливу, такі як формування професійної відповідальності, розвиток етичної культури, роль наставництва та саморефлексії в особистісному й професійному становленні майбутнього педагога. Підкреслено, що реальні педагогічні ситуації, з якими стикаються студенти під час практики, мають потужний виховний потенціал, що сприяє глибшому усвідомленню ролі вчителя в суспільстві. Автори зазначають, що в умовах сучасних викликів освіти (цифровізація, інклюзія, мультикультурність) виховна складова педагогічної практики набуває ще більшої актуальності. Обґрунтовано необхідність оновлення змісту та підходів до організації педагогічної практики у вищій школі з метою її гармонійного поєднання з вихованням високодуховної, відповідальної особистості майбутнього вчителя.

Посилання

Dmytrenko, I. M. (2015). Nastavnytstvo u pidhotovtsi vchytelia: metodychni zasady [Mentorship in Teacher Training: Methodological Principles]. Cherkasy: Vertykal [in Ukrainian].

Kovalenko, N. I. (2012). Pedahohichna etyka [Pedagogical Ethics]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Nychkalo, N. H. (2003). Osobystist pedahoha i humanizatsiia osvity [The Teacher’s Personality and the Humanization of Education]. Pedahohika i psykholohiia [Pedagogy and Psychology], 1 [in Ukrainian].

Pidlasyi, I. P. (2005). Pedahohika [Pedagogy]: navch. posib. Kyiv: Osvita [in Ukrainian].

Savchenko, O. Ya. (2011). Teoretychni osnovy i praktyka pochatkovoi osvity [Theoretical Foundations and Practice of Primary Education]. Kyiv: Ped. dumka [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1976). Sertse viddaiu ditiam [I Give My Heart to Children]. Kyiv: Rad. shkola [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (2000). Filosofiia pedahohichnoi dii [Philosophy of Pedagogical Action]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-18

Як цитувати

ІЛЬЧЕНКО, О. (2025). ВИХОВНИЙ АСПЕКТ ВИРОБНИЧОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ. Витоки педагогічної майстерності, (36), 77–80. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339431

Номер

Розділ

Статті