ОСВІТНІЙ КОНСАЛТИНГ ЯК ЗАСІБ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ МАЙБУТНІХ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339434Ключові слова:
консалтинг, освітній консалтинг, індивідуалізація навчання, цифровізація, цифрові технології, музично-педагогічні працівники, дидактичні умови, дидактичні принципи, організація освітнього процесуАнотація
У статті виокремлено ключові напрями індивідуалізації навчання майбутніх музично-педагогічних працівників (особистісно-орієнтований підхід до професійної підготовки; диференціація змісту навчання відповідно до індивідуального рівня підготовки; побудова індивідуальних освітніх траєкторій; консалтинговий супровід навчального процесу). Визначено сукупність дидактичних умов освітнього консалтингу як засобу індивідуалізації навчання майбутніх музично-педагогічних працівників: забезпечення суб’єкт-суб’єктної взаємодії у процесі навчання; використання індивідуалізованих освітніх маршрутів та варіативних форм навчання; систематичність та контекстність консалтингової підтримки в освітньому процесі. Визначено низку принципів, на яких базується реалізація дидактичних умов: особистісно-орієнтованого навчання; співробітництва і педагогічної підтримки; диференціації та індивідуалізації; варіативності; системності та послідовності; контекстності навчання. Доведено, що у контексті цифровізації освітнього простору цифрові технології відіграють ключову роль у реалізації дидактичних умов ефективного освітнього консалтингу, спрямованого на індивідуалізацію навчання майбутніх музично-педагогічних працівників.
Посилання
Hodovaniuk, T. L. (2010). Indyvidualne navchannia u vyshchii shkoli [Individualized higher education]: monohrafiia. Kyiv: NPU imeni Drahomanova [in Ukrainian].
Ishchenko, I., & Kononets, N. (2025). Osvitnii konsaltynh u systemi profesiinoi pidhotovky mahistriv osvitnikh nauk [Educational consulting in the system of professional training of Masters of Educational Sciences]. In M. V. Hrynova, N. V. Kononets (Eds.), Resursno-oriientovane navchannia: teoriia ta praktyka pidhotovky maibutnikh menedzheriv u tsyfrovomu osvitnomu prostori [Resource-based learning: theory and practice of training future managers in the digital educational space]: kolektyvna monohrafiia (pp. 212-244). Poltav. nats ped. un-t imeni V. H. Korolenka. Poltava [in Ukrainian].
Kapiton, A., Kononets, N., Zhamardiy, V., Huz, K., Petrenko, L., Khomenko, A., & Ishchenko, I. (2023). Componentes da competência profissional dos futuros especialistas em tecnologias de informação. Revista on line de Política e Gestão Educacional, 27, 00, e023069.
Kononets, N., Ilchenko, O., Zhamardiy, V., Shkola, O., Broslavska, H., Kolhan, O., Padalka, R., & Kolgan, T. (2021). Software tools for creating electronic educational resources in the resource-based learning process. Journal for Educators, Teachers and Trainers JETT, 12 (3), 165-175.
Kononets, N., Ilchenko, O., & Mokliak, V. (2020). Future teachers resource-based learning system: experience of higher education institutions in Poltava city, Ukraine. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 21, 3, 14, 199-220.
Kononets, N. V. (2023). Educational consulting in educational institution management. In Innovative development of science, technology and education: the 2nd International scientific and practical conference (pp. 244-249). Vancouver, Canada: Perfect Publishing.
Kononets, N. V. (2023). Pryntsypy stvorennia dystantsiinoho kursu z dystsypliny «Vstup do spetsialnosti» yak zasobu realizatsii indyvidualnoi osvitnoi traiektorii maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinoi diialnosti pidpryiemstva [Principles of creating a distance learning course in the discipline "Introduction to the specialty" as a means of implementing the individual educational trajectory of future specialists in the information activities of the enterprise]. In Resursno-oriientovane navchannia v «3D»: dostupnist, dialoh, dynamika [Resource-based learning in "3D": accessibility, dialogue, dynamics]: zbirnyk tez dopovidei III Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (pp. 396-403). Poltava: PUET [in Ukrainian].
Kononets, N. (2023). Informatsiino-konsultatsiini tekhnolohii v upravlinni zakladom osvity: osvitnii konsaltynh [Information and consulting technologies in the management of an educational institution: educational consulting]. Dydaskal [Teacher], 24, 21-25 [in Ukrainian].
Kononets, N. V. (2021). Tsyfrovizatsiia osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli [Digitalization of the educational process in higher education]: elektronnyi posibnyk dlia samostiinoi roboty mahistriv osvitnoi prohramy «Pedahohika vyshchoi shkoly» haluzi znan 01 osvita/pedahohika spetsialnosti 011 osvitni, pedahohichni nauky. Poltava: PUET [in Ukrainian].
Labunets, V. M. (Ed.). (2020). Profesiino-pedahohichna pidhotovka maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [Professional and pedagogical training of a future music teacher]: monohrafiia. Kam’ianets-Podilskyi: Vyd-ts PP Zvoleiko D. H. [in Ukrainian].
Morze, N., & Buinytska, O. (Eds.). (2021). Modernizatsiia osvity v tsyfrovomu vymiri [Modernizing education in the digital dimension]: monohrafiia. Kyiv: Kyiv. un-t im. B. Hrinchenka [in Ukrainian].
Nestulia, O. O., Nestulia, S. I., & Kononets, N. V. (2021). Variatyvni modeli zmishanoho navchannia (blended learning) u vyshchii shkoli: dosvid PUET [Variant models of blended learning in higher education: the experience of PUET]. Vyshcha shkola [High school], 11, 7-20 [in Ukrainian].
Patlaichuk, O., & Briukhovetska, I. (2024). Indyvidualizatsiia osvitnoho protsesu u zakladi vyshchoi osvity v umovakh zmishanoho navchannia [Individualization of the educational process in a higher education institution in a blended learning environment]. Grail of Science, 37, 375-377 [in Ukrainian].
Volodko, V. M. (2000). Indyvidualizatsiia i dyferentsiatsiia navchannia [Individualization and differentiation of learning]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity [Problems of modern pedagogical education], 1, 21-23 [in Ukrainian].
Vyshkivska, V., & Shykyrynska, O. (2021). Indyvidualizatsiia ta dyferentsiatsiia yak neobkhidni umovy vdoskonalennia osvitnoho protsesu [Individualization and differentiation as necessary conditions for improving the educational process]. Hraal nauky [The Grail of Science], 10 (2), 345-347 [in Ukrainian].