ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЗДОБУТТЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ ДОШКІЛЬНИКАМИ

Автор(и)

  • І. ЛАРІНА
  • Ю. ДОЛЯ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339445

Ключові слова:

мистецька освіта, дошкільний вік, педагогічний супровід, мистецько-творча компетентність, готовність вихователя, інтегрована програма, інноваційні технології

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування готовності майбутніх вихователів до педагогічного супроводу мистецької освіти дошкільників в умовах сучасної дошкільної освіти. Розкрито сутність мистецько-творчої компетентності дошкільника та її формування на засадах емоційно орієнтованої моделі. Визначено критерії готовності майбутніх вихователів до такого супроводу. Описано інтегровану програму викладання мистецьких дисциплін на факультеті дошкільної освіти, яка включає блочно-тематичне планування, використання інноваційних технологій та акцентує на важливості розвитку мовленнєвої культури педагога. Підкреслено роль творчої діяльності та індивідуального підходу у підготовці майбутніх фахівців дошкільної освіти.

Посилання

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]. Retrieved from http://surl.li/kckw [in Ukrainian].

Bohush, A. (2023). Metodolohichnyi kontent psykholoho-pedahohichnoho suprovodu formuvannia profesiino-metodychnoi spriamovanosti osobystosti maibutnikh fakhivtsiv doshkilnoi osvity [Methodological content of psychological and pedagogical support for the formation of the professional and methodological orientation of the personality of future preschool education specialists]. In A. M. Bohush (Ed.), Psykholoho-pedahohichnyi suprovid formuvannia profesiino-metodychnoi spriamovanosti osobystosti maibutnikh fakhivtsiv doshkilnoi osvity [Psychological and pedagogical support for the formation of the professional and methodological orientation of the personality of future preschool education specialists]: kolektyvna monohrafiia (pp. 8-62). Ivano-Frankivsk: NAIR [in Ukrainian].

Ivanenko, N., & Kozak, L. (2022). Pedahohichnyi suprovid ditei doshkilnoho viku yak psykholoho-pedahohichna problema [Pedagogical support of preschool children as a psychological and pedagogical problem]. Perspektyvy ta innovatsii nauky. Pedahohika. Psykholohiia. Medytsyna [Prospects and innovations of science. Pedagogy. Psychology. Medicine], 1 (6), 3-5 [in Ukrainian].

Larina, I., & Dolia, Yu. (2019). Formuvannia muzychno-estetychnoho smaku u ditei doshkilnoho viku zasobom vzaiemodii muzyky i zhyvopysu [Formation of musical and aesthetic taste in preschool children through the interaction of music and painting]. In Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka [Teacher education: theory and practice]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 27, ch. 2, pp. 318-323). Kam’ianets-Podilskyi: Kam’ianets-Podilskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohiienka. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2019_27_56 [in Ukrainian].

Oleksiuk, O. (2020). Klasterna model rozvytku dukhovnoho potentsialu osobystosti v neperervnii mystetskii osviti [Cluster model of development of spiritual potential of the individual in continuous art education]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka [Spirituality of the individual: methodology, theory and practice], 2 (95), 139-148. Retrieved from http://www.domtp.turion.info [in Ukrainian].

Padalka, H. (2017). Pedahohika mystetstva: dominantni aspekty rozvytku [Art Pedagogy: Dominant Aspects of Development]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Pedahohichni nauky [Scientific notes of the Volodymyr Vynnychenko Kirovohrad State Pedagogical University. Pedagogical Sciences], 152, 31-37. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2017_152_9 [in Ukrainian].

Polovina, O. (2020). Mystetska osvita sohodni: syntez pidkhodiv [Art Education Today: Synthesis of Approaches]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 12, 3-5 [in Ukrainian].

Rahozina, V. (2021). Tekhnolohiia pedahohichnoho suprovodu khudozhno-estetychnoho rozvytku ditei rannoho viku v umovakh zakladiv doshkilnoi osvity [Technology of pedagogical support of artistic and aesthetic development of young children in preschool educational institutions]. Retrieved from chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728941/2/%D0%A0%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B7%D1%96%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%86%D0%9F%D0%92_%D0%BA%D1%96%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%B2%D0%B0.pdf [in Ukrainian].

Savchenko, O. (2019). Literaturno-khudozhnia spadshchyna Vasylia Sukhomlynskoho – dzherelo emotsiinoho rozvytku molodshykh shkoliariv [The literary and artistic heritage of Vasyl Sukhomlynsky is a source of emotional development for younger schoolchildren]. DOI: https://doi.org/10.35619/iiu.v1i10.156 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-18

Як цитувати

ЛАРІНА, І., & ДОЛЯ, Ю. (2025). ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ЗДОБУТТЯ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ ДОШКІЛЬНИКАМИ. Витоки педагогічної майстерності, (36), 134–138. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339445

Номер

Розділ

Статті