МАЙСТЕРНІСТЬ ПЕДАГОГА В ОРГАНІЗАЦІЇ РУХЛИВОЇ ГРИ ЯК ЧИННИКА РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ТА УСПІШНОЇ РЕКРЕАЦІЇ ШКОЛЯРА В ПОЗАНАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Ю. МОРОЗ
  • О. ЖДАНОВА-НЕДІЛЬКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339456

Ключові слова:

рухлива гра, фізична рекреація, педагог, професійна майстерність педагога, дозвілля, шкільний вік, соціалізація, позанавчальна діяльність

Анотація

У статті розкрито педагогічний потенціал рухливої гри як ефективного засобу фізичної рекреації та особистісного розвитку дітей шкільного віку в умовах зростання психоемоційного навантаження та зниження фізичної активності молоді. Підкреслено багатофункціональність рухливих ігор, зокрема їхню розвивальну, оздоровчу, комунікативну, соціалізуючу, корекційну спрямованість. Акцентовано на важливості гри для формування навичок командної взаємодії, емоційної регуляції та мотивації до здорового способу життя.

Особливу увагу приділено професійній майстерності педагога як організатора ігрової діяльності: його здатності забезпечити безпечне і привабливе ігрове середовище, адаптувати правила до потреб учасників, своєчасно реагувати на зміни в ігровій ситуації. Обґрунтовано необхідність підготовки педагогів до використання рухливих ігор у позаурочній діяльності, що передбачає засвоєння як теоретичних знань, так і практичних навичок. Рекомендовано запровадження у педагогічних ЗВО відповідних навчальних дисциплін та спецкурсів. Зроблено висновок, що ефективне застосування рухливих ігор сприяє формуванню дозвіллєвої культури дітей, оздоровленню та гармонійному розвитку особистості.

Посилання

Huzak, O. Yu., & Sabadosh, M. V. (2018). Rukhlyvi ihry yak zasib reabilitatsii u ditei z osoblyvymy potrebamy [Active games as a means of rehabilitation for children with special needs]. Ukraina. Zdorov'ia natsii [Ukraine. Healthy nation], 3/1 (51), 20-22 [in Ukrainian].

Dubrovina, I., & Yaremenko, N. (2021). Dozvillyeva kvalifikatsiia uchniv starshoho pidlitkovoho viku yak sotsialno-pedahohichna problema: rezultaty doslidzhennia [Leisure qualification of older adolescents as a socio-pedagogical problem: research results]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal [Ukrainian pedagogical journal], 2, 28-40 [in Ukrainian].

Moroz, Yu. M. (2024). Znachennia rukhlyvoi hry v protsesi orhanizatsii fizychnoi rekreatsii [The importance of an active game in the process of organizing physical recreation]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and general education schools], 97, 46-50 [in Ukrainian].

Tolkachova, A. S. (2015). Hra yak zasib formuvannia vidpovidalnosti v pidlitkiv u protsesi pozaurochnoi diialnosti shkil-internativ [The game as a means of forming responsibility in teenagers in the process of extracurricular activities of boarding schools]. Visnyk Cherkaskoho universytetu. Pedahohichni nauky [Bulletin of Cherkasy University. Pedagogical Sciences], 32 (365), 122-128 [in Ukrainian].

Fedusenko, Yu. K. (2018). Osoblyvosti vplyvu navchalno-ihrovoi diialnosti na rozvytok osnovnykh psykhichnykh protsesiv u molodshomu shkilnomu vitsi [Features of the influence of educational and game activities on the development of basic mental processes in younger school age]. Ridna shkola [Native school], 4, 25–28 [in Ukrainian].

Chucha, N. I. (2022). Zastosuvannia ukrainskykh narodnykh ihor u fizychnii pidhotovtsi yunykh sportsmeniv ihrovykh vydiv sportu [The use of Ukrainian folk games in the physical training of young athletes in game sports]. Retrieved from https://journals.uran.ua/pprsievnz/article/download/252690/249992 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-18

Як цитувати

МОРОЗ, Ю., & ЖДАНОВА-НЕДІЛЬКО, О. (2025). МАЙСТЕРНІСТЬ ПЕДАГОГА В ОРГАНІЗАЦІЇ РУХЛИВОЇ ГРИ ЯК ЧИННИКА РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ТА УСПІШНОЇ РЕКРЕАЦІЇ ШКОЛЯРА В ПОЗАНАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Витоки педагогічної майстерності, (36), 163–167. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339456

Номер

Розділ

Статті