ДИДАКТИЧНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ-ВИКЛАДАЧІВ ДО РОБОТИ В ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКИХ СПОРТИВНИХ ШКОЛАХ ІЗ ПАУЕРЛІФТИНГУ

Автор(и)

  • А. НОВОПИСЬМЕННИЙ
  • Н. КОНОНЕЦ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339458

Ключові слова:

дидактична модель, готовність, формування, майбутні тренери-викладачі, пауерліфтинг, дитячо-юнацька спортивна школа, фізична культура, спорт, середня освіта

Анотація

У статті презентовано розроблену дидактичну модель формування готовності майбутніх тренерів-викладачів до роботи в дитячо-юнацьких спортивних школах із пауерліфтингу, яку складають такі компоненти: методологічно-цільовий, мотиваційно-ціннісний, теоретико-методичний, практично-діяльнісний, психолого-педагогічний та організаційно-методичний.

Посилання

Bashavets, N. A., Kindzer, B. M., Taimasov, Yu. S., & Artemenko, V. V. (2020). Udoskonalennia profesiinykh kompetentnostei treneriv z odnoborstv [Improving the professional competencies of martial arts coaches]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and general education schools], 73 (1), 47-53 [in Ukrainian].

Hrynova, M., Kononets, N., Zhdanova-Nedilko, O., & Pavlish, I. (2024). Suchasni napriamy realizatsii innovatsiinoho upravlinnia zakladamy osvity [Modern directions of implementing innovative management of educational institutions]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skill], 33, 50-58. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24800 [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O., Vozniuk, O., & Laichuk, A. (2020). Analiz rezultativ doslidno-eksperymentalnoi roboty pidhotovky maibutnikh treneriv-vykladachiv do rozvytku moralno-volovykh yakostei uchniv DIuSSh [Analysis of the results of experimental work on the training of future trainers-teachers for the development of moral and volitional qualities of students of the Youth and Sports School]. Profesiina pedahohika [Professional pedagogy], 1, 167-174 [in Ukrainian].

Kvasnytsia, I. M. (2018). Profesiina mobilnist yak fakhova yakist maibutnoho trenera-vykladacha [Professional mobility as a professional quality of a future trainer-teacher]. In Imidzh fizychnoi kultury i sportu v Ukraini [The image of physical culture and sports in Ukraine]: materialy kruhloho stolu prysviachenoho zasnuvanniu viddilennia Natsionalnoho Olimpiiskoho komitetu Ukrainy v Kyivskii oblasti. Irpin [in Ukrainian].

Kononets, N., Zhamardiy, V., Nestulya, О., Nestulya, S., Tsina, V., Petrenko, L., Nikolashyna, T., Ilchenko, O., Polyakova-Lahoda, M., & Borodai, E. (2021). Examining the Fundamental Elements of Physical and Health-Enhancing Educational Activity of Student in Distance Learning. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9, 7, 419-424.

Kononets, N., Nestulya, S., Soloshych, I., Zhamardiy, V., & Odokienko, V. (2021). Investigating the Didactic System of Research Competence Formation for Prospective PE Instructors. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9, 7, 414-418.

Kononets, N. V. (2024). Napriamy zabezpechennia yakosti pidhotovky maibutnikh menedzheriv u konteksti steikgolderskoho pidkhodu: pedahohika partnerstva [Directions for ensuring the quality of training of future managers in the context of the stakeholder approach: partnership pedagogy]. In M. V. Hrynova (Ed.), Osnovni tsili stratehii staloho rozvytku: problemy ta perspektyvy [The main goals of the sustainable development strategy: problems and prospects]: materialy I Mizhnarodnoho naukovo-praktychnoho forumu (pp. 348-350). Poltava: PNPU imeni V. H. Korolenka. Retrieved from http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/24928 [in Ukrainian].

Laichuk, A. M. (2021). Pidhotovka maibutnikh treneriv-vykladachiv do rozvytku moralno-volovykh yakostei uchniv dytiacho-yunatskykh sportyvnykh shkil [Preparing future coaches and teachers for the development of moral and volitional qualities of students of children's and youth sports schools]. (PhD diss.). Zhytomyr [in Ukrainian].

Lutsenko, I. M., Konoval, Yu. M., & Burenko, M. S. (2024). Profesiina pidhotovka treneriv ta fakhivtsiv u haluzi fizychnoi kultury i sportu v zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy: suchasni pidkhody ta vyklyky [Professional training of coaches and specialists in the field of physical culture and sports in higher education institutions of Ukraine: modern approaches and challenges]. Akademichni vizii [Academic visions], 37. Retrieved from https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/1454/1333 [in Ukrainian].

Onopriienko, O. V., & Onopriienko, O. M. (Comps.). (2022). Rozvytok sylovykh yakostei studentiv zakladiv vyshchoi osvity zasobamy pauerliftynhu [Development of strength qualities of students of higher education institutions using powerlifting]: navchalnyi posibnyk. Cherkas. derzh. tekhnol. un-t. Cherkasy: ChDTU [in Ukrainian].

Rebryna, A. A. (2021). Osoblyvosti profesiino-pedahohichnoi diialnosti trenera-vykladacha z vydu sportu ta yoho profesiino-vazhlyvi yakosti [Features of the professional and pedagogical activities of a sports coach and his professionally important qualities]. Naukovyi chasopys Ukrainskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykhaila Drahomanova [Scientific Journal of the Mykhailo Dragomanov Ukrainian State University], 9 (140), 86-89 [in Ukrainian].

Shamych, O. M., & Ivannikova, H. V. (2023). Kontent-analiz profesiinoi roboty treneriv-vykladachiv z fizychnoho vykhovannia ta sportyvnykh pedahohiv [Content analysis of the professional work of physical education coaches and sports teachers]. In Innovations and prospects in modern science: the 2nd International scientific and practical conference (pp. 209-220). SSPG Publish, Stockholm, Sweden [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-18

Як цитувати

НОВОПИСЬМЕННИЙ, А., & КОНОНЕЦ , Н. (2025). ДИДАКТИЧНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ТРЕНЕРІВ-ВИКЛАДАЧІВ ДО РОБОТИ В ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКИХ СПОРТИВНИХ ШКОЛАХ ІЗ ПАУЕРЛІФТИНГУ. Витоки педагогічної майстерності, (36), 167–177. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339458

Номер

Розділ

Статті