ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОГО СТАНУ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ У ВІЙСЬКОВИХ ЗВО УКРАЇНИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

  • Р. ПІДДУБНИЙ

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339467

Ключові слова:

виховання

Анотація

Розглянуто потреби кардинальних змін у формуванні системи національно-патріотичного виховання курсантів військових ЗВО. Проаналізовано ключові чинники національно-патріотичного виховання майбутніх офіцерів, які віддзеркалюють специфіку сучасних вимог до цього процесу, що дозволяє глибше зрозуміти та вдосконалити підходи до формування патріотичних якостей у майбутніх військових фахівців. Встановлено ключові педагогічні умови, що сприяють ефективному акцентуванню уваги на національному аспекті у вихованні курсантів закладів вищої освіти (ЗВО). Визначено види та форми національно-патріотичного виховання курсантів, які доцільно використовувати в нинішніх умовах освітнього процесу. Підкреслено важливість виховання поваги до державної мови, її значимість у формуванні студента-громадянина, патріота України. Зазначено роль керівників-викладачів, офіцерів-вихователів військових ЗВО у реалізації системи національно-патріотичного виховання майбутніх офіцерів.

Посилання

Motyka, S. M. (2016). Vykhovannia patriotyzmu v uchnivskoi molodi v umovakh viiskovoho litseiu: eksperymentalne doslidzhennia [Education of patriotism in students in a military lyceum: an experimental study]. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi [Theoretical and methodological problems of raising children and students], 20 (2), 33-47. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tmpvd_2016_20%282%29__5 [in Ukrainian].

Petliura, S. (1993). Statti [Articles]. Kyiv: Dnipro [in Ukrainian].

Petrenko, L., & Piddubnyi, R. (2024). Vitchyznianyi dosvid natsionalno-patriotychnoho vykhovannia u viiskovii sferi periodu kintsia XX – pochatku XXI st. [Domestic experience of national-patriotic education in the military sphere in the late 20th - early 21st centuries.]. Ukrainska profesiina osvita [Ukrainian Professional Education], 15, 84-92 [in Ukrainian].

Pro mobilizatsiinu pidhotovku ta mobilizatsiiu [About mobilization training and mobilization]: Zakon Ukrainy. (1993). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text [in Ukrainian].

Rymarenko, Yu. I. (1996). Lyst V. Lypynskoho do B. Shemeta. pysanyi u Rai-khenau 12.12.1935 [Letter from V. Lypynsky to B. Shemet. Written in Reichenau on December 12, 1935]. In Yu. I. Rymarenko (Ed.), Mala entsyklopediia etnoderzhavoznavstva [Small Encyclopedia of Ethno-Political Studies] (pp. 745-746). Kyiv: Heneza [in Ukrainian].

Stasiuk, V. V. (Ed.). (2012). Moralno-psykholohichne zabezpechennia u Zbroinykh Sylakh Ukrainy [Moral and psychological support in the Armed Forces of Ukraine]: pidruchnyk (Vol. 1). Kyiv: NUOU [in Ukrainian].

Stratehiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia [Strategy of national-patriotic education]. (2019). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286/2019#Text [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-18

Як цитувати

ПІДДУБНИЙ, Р. (2025). ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОГО СТАНУ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ У ВІЙСЬКОВИХ ЗВО УКРАЇНИ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ. Витоки педагогічної майстерності, (36), 188–193. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339467

Номер

Розділ

Статті