СУТНІСТЬ І ЗМІСТ ПОНЯТТЯ «ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНА ОСВІТА»

Автор(и)

  • Ч. МІНШЕН

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339478

Ключові слова:

професійно-технічна освіта, професія, здобувачі, виробничі знання, трудові навички, працевлаштування, економічний та соціальний розвиток суспільства

Анотація

У статті розкрито сутність поняття «професійно-технічна освіта» та проаналізлвано її зміст. Визначено місце професійно-технічної освіти в теорії навчання. Показано відмінності між загальною, професійною та професійно-технічною освітою. Встановлено, що завдання професійно-технічної освіти полягає у підготовці професійних талантів усіх рівнів і типів для суспільства, а її метою є надання можливості здобувачам освіти оволодіти одним або декількома спеціальними виробничими знаннями та трудовими навичками, потрібними суспільству. Професійно-технічна освіта відноситься до спеціалізованої освіти, спрямованої на розвиток і вдосконалення технічних бізнес-знань і практичних робочих навичок і охоплює всі сфери, крім тих, що пов’язані з наукою, дослідженнями, проєктуванням, плануванням та іншими заняттями, основними характеристиками яких є інтелектуальна діяльність.

Посилання

China Education Green Book – Annual Analysis Report on China’s Education Policy. (2003). National Center for Education Development Research. Beijing: Education Science Press.

Duan, Jingyi. (2015). Research on the talent training model of undergraduate vocational education. (D diss.). Vocational and Technical Education Nanjing Normal University.

Jiang, Qingbin, & Xu, Guoqing. (2005). Research on vocational education project curriculum based on work tasks. Vocational and Technical Education (Educational Science Edition), 22, 85-102.

Li, Xiange. (2015). Research on the path of connecting higher vocational education with undergraduate vocational education. Education and Teaching Forum, 19. 11-27.

Lin, Nan. (2009). Limitations of higher education: rational thinking on the development of professional bachelor's degree in higher vocational undergraduates in my country. (D diss.). Higher Education Zhejiang Normal University.

Lu., L., & Wang, Q. (2012). New Chinese dictionary. Shenzhen: Guanming Daily Press Publishers.

Samuelson, et al. (2018). Economics. Beijing: Beijing University of Economics Press.

Shi, Weiping, & Xu, Guoqing. (2008). Theoretical exploration of employment-oriented secondary vocational education and teaching reform. China Vocational and Technical Education, 11, 39-52.

Stiglitz, J. (2000). Economics. Beijing: China Renmin University Press.

Xiao, Jin. (2014). Human capital in the development of economy: enterprise strategy and three-element education system. Beijing: Beijing Normal University Press.

Xu, Guoqing. (2007). Several key issues in vocational education project courses. China Vocational and Technical Education, 4, 117-136.

Wu, Songjiang, & Xia, Jinxing. (2006). Vocational education and government responsibility. Vocational Education Forum, 1. 69-87.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-18

Як цитувати

МІНШЕН, Ч. (2025). СУТНІСТЬ І ЗМІСТ ПОНЯТТЯ «ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНА ОСВІТА». Витоки педагогічної майстерності, (36), 234–239. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339478

Номер

Розділ

Статті