ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ САМОСТІЙНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • В. ШЕВЧЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339482

Ключові слова:

дослідницька діяльність, старшокласник, пізнавальна самостійність, дослідження, навчальний процес

Анотація

У статті аналізується один із важливих інструментів підвищення результативності освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти, а саме дослідницька діяльність. Прогнозується розвиток самостійності старшокласників завдяки її широкому впровадженню, схарактеризовано можливі різновиди дослідницької діяльності.

Обгрунтована важливість професійної майстерності вчителя в організації дослідницьких проєктів та вплив мотивації на процес і результат учнівської дослідницької роботи Висвітлено труднощі, з якими можуть стикатися старшокласники при виконанні дослідницьких завдань, надаються рекомендації з їхнього усунення.

Посилання

Lypetskyi, O. P. (2010). Osoblyvosti formuvannia piznavalnoi samostiinosti pidlitkiv u protsesi doslidnytskoi diialnosti [Peculiarities of the formation of cognitive independence of adolescents in the process of research activities]. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi [Theoretical and methodological problems of raising children and students], 14, 416-425 [in Ukrainian].

Moroz, P. V., & Moroz, I. V. (2018). Doslidnytska diialnist uchniv u protsesi navchannia vsesvitnoi istorii v osnovnii shkoli [Research activities of students in the process of teaching world history in primary school]: metodychnyi posibnyk. Kyiv: TOV «KONVI PRINT» [in Ukrainian].

Moroz, P. V. (2012). Doslidnytska diialnist uchniv v protsesi navchannia istorii Ukrainy [Research activities of students in the process of learning the history of Ukraine]: metodychnyi posibnyk. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Neporozhnia, L. V. (2018). Formuvannia pryrodnycho-naukovoi kompetentnosti starshoklasnykiv u protsesi navchannia fizyky [Formation of natural science competence of high school students in the process of learning physics]: metodychnyi posibnyk. Kyiv: TOV «KONVI PRINT» [in Ukrainian].

Panchenko, S. M., & Tykhenko, L. V. (Eds.). (2008). Doslidnytska robota shkoliariv z biolohii [Research work of schoolchildren in biology]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Sumy: VTD «Universytetska knyha» [in Ukrainian].

Vashchenko, L. S. (2017). Rozvytok doslidnytskykh umin starshoklasnykiv v umovakh profilnoi shkoly [Development of research skills of high school students in a specialized school environment]. Biolohiia i khimiia u ridnii shkoli [Biology and chemistry at home school], 3, 23-27 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-18

Як цитувати

ШЕВЧЕНКО, В. (2025). ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ САМОСТІЙНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ. Витоки педагогічної майстерності, (36), 239–243. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.36.339482

Номер

Розділ

Статті